pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Prawo handlowe i gospodarcze II Rzeczypospolitej

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wolters Kluwer business
Rok wyd.: 2019
Oprawa: twarda
Ilość stron: 668 s.
EAN: 9788381870634
ISBN: 978-83-8187-063-4
Data: 2020-01-17
Cena wydawcy: 99.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka dotyczy prawa handlowego i gospodarczego uchwalonego w okresie międzywojennym. Zostały w niej omówione osiągnięcia kodyfikacyjne II Rzeczypospolitej, które obowiązywały również po drugiej wojnie światowej i - co istotne - część z nich miała wpływ na przekształcenia gospodarcze w państwie polskim po roku 1989. Należą do nich m.in. Kodeks handlowy, prawo: spółdzielcze, upadłościowe, układowe, o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, przemysłowe oraz obowiązujące do dziś prawo wekslowe i czekowe.

Prawo handlowe i gospodarcze II Rzeczypospolitej stanowi istotny punkt odniesienia dla wielu rozwiązań legislacyjnych. Spuścizna prawna tego okresu jest inspiracją dla kolejnych pokoleń prawników. Na pojęcia dziedzin analizowanych w tym opracowaniu składają się dwie odrębne dyscypliny prawne, które łączy czynnik ekonomiczny. Pierwsza z nich - prawo handlowe - jest chronologicznie starsza, druga zaś - prawo gospodarcze - pojawiła się pod koniec XIX wieku, przy czym jej rozwój przypada na okres po pierwszej wojnie światowej.

Problematyka kodyfikacji prawa i sięganie do tradycji prawnej II Rzeczypospolitej zawsze wiążą się z poszukiwaniem zarówno własnej tożsamości, jak i genezy określonych rozwiązań prawnych. Pokłosiem poświęconych temu badań jest właśnie ta książka. Jej autorzy są przedstawicielami nauk prawnych, ekonomicznych oraz historycznych, pochodzą z różnych polskich ośrodków naukowych: Częstochowy, Katowic, Lublina, Poznania, Warszawy i Wrocławia. Dzięki temu opracowanie stanowi przykład zróżnicowanego podejścia do poszczególnych zagadnień z zakresu prawa handlowego i gospodarczego II Rzeczypospolitej.

Książka "Prawo handlowe i gospodarcze II Rzeczypospolitej" - praca zbiorowa - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 668 stron i została wydana w 2019 r.