Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 394 s. |
Wymiar: | 140x200 mm |
EAN: | 9788376014609 |
ISBN: | 978-83-7601-460-9 |
Data: | 2009-02-12 |
Opis książki:
Niniejsza monografia stanowi próbę całościowego omówienia zarówno problematyki wizerunku jako przedmiotu ochrony, jak i zagadnienia jego komercjalizacji. Autorka w sposób usystematyzowany przedstawiła zjawisko nabierania przez dobra osobiste wartości majątkowej, a także konsekwencje tego procesu. W związku z tym, że tradycyjnie dobra osobiste są definiowane jako niemajątkowe indywidualne wartości związane z życiem wewnętrznym jednostki ludzkiej, konieczne było podjęcie próby redefinicji dó osobistych jako przedmiotu ochrony w celu adaptacji dotychczasowych tez i mechanizmów dotyczących dó osobistych w klasycznym znaczeniu do ich postaci skomercjalizowanej. Aby przedstawić szersze spektrum zjawiska, analizie prawnoporównawczej poddano zarówno doktrynę, jak i orzecznictwo dotyczące wizerunku komercyjnego w wybranych porządkach prawnych. Pozwoliło to odwoływać się do stanowisk już wypracowanych w celu poszukiwania odpowiedzi na pytanie o ujęcie dó osobistych mających wymierną wartość majątkową, ich specyfikę odróżniającą je od dó osobistychklasycznych", miejsce w porządku prawnym oraz ochronę.
Monografia jest adresowana do studentów, doktorantów oraz przedstawicieli doktryny prawa cywilnego. Z racji powołania oraz omówienia bogatego orzecznictwa zarówno krajowego, jak i zagranicznego pozycja ta będzie przydatna także dla osób zajmujących się problematyką reklamy oraz prasy.
Książka "Prawo do wizerunku i jego komercjalizacja" - Justyna Balcarek - oprawa twarda - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 394 stron i została wydana w 2009 r.