pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Prawo blogosfery. Seria: Monografie prawnicze

Autor książki:

Łukasz Goździaszek

Dane szczegółowe:
Wydawca: C H Beck
Rok wyd.: 2014
Oprawa: miękka
Ilość stron: 190 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788325563776
ISBN: 978-83-2556-377-6
Data: 2014-06-03
Cena wydawcy: 99.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Blogi internetowe to wysoce zindywidualizowane strony internetowe z treściami tworzonymi przez konkretną osobę (rzadziej kilka osób), której osobowość, zainteresowania, umiejętności, odczucia i opinie wyróżniają blog spośród innych. W związku z coraz większą popularnością blogów zaczęły je prowadzić także różnego typu jednostki organizacyjne, czego przykładem są funkcjonujące w niemałej ilości blogi firmowe.

Wzrostowi popularności blogów towarzyszy ich profesjonalizacja, również w aspekcie zarobkowego ich charakteru. Na blogach zaczęły pojawiać się nie tylko abstrakcyjne treści tworzone przez prowadzącego bloga, ale też w coraz większym zakresie opinie i komentarze dotyczące konkretnych zdarzeń, usług lub produktów, co nierzadko wiąże się z sięganiem do twórczości lub prywatności innych osób.

Rozpoczęcie prowadzenia bloga od strony technicznej jest bardzo proste. Pomysłowość, talent i pracowitość twórcy przekłada się najczęściej na sukces blogu. Sukces zaś liczy się nie tylko ilością odbiorców, ale też zarobkami. Upowszechnienie blogów, choć jest zjawiskiem interesującym, a nawet - jak się wydaje - kulturowo i społecznie pożądanym, przekłada się na zawiązanie szeregu relacji z osobami lub jednostkami organizacyjnymi (przedsiębiorcami). W efekcie powstają rozliczne stosunki prawne.

Celem książki jest przedstawienie problematyki blogów w świetle adekwatnych dla tej materii regulacji prawnych. Obecnie system regulacji w tym zakresie jest w wysokim stopniu niejasny i nieprzewidywalny. Poza typowymi problemami dla cyberprzestrzeni, jak szeroki zakres oddziaływania i trudności z ustaleniem tożsamości użytkowników, dochodzi kwestia wolności w Internecie i prawa do wypowiadania swoich ocen, czy po prostu opisywania zdarzeń ze swojego życia, które jednak ingerują w sferę prywatności drugiej osoby.

Dzięki tej publikacji wszyscy zainteresowani mogą zapoznać się z takimi zagadnieniami jak: blog na tle uregulowań prasowych oraz w kontekście regulacji dotyczącej telewizji, prawa autorskie do utworów tekstowych, graficznych i multimedialnych: utwory własne zamieszczane na blogu, wykorzystanie cudzych utworów we własnych kompozycjach, odesłania elektroniczne do cudzych utworów, wyrażanie ocen i ingerencja w sferę prywatną oraz zawodową (firmową) innych osób, odpowiedzialność za działania użytkowników, komercjalizacja bloga.

Publikacja adresowana do blogerów, przedsiębiorców, medioznawców, prawników, naukowców, informatyków i wszystkich zainteresowanych rozwojem Internetu.

Książka "Prawo blogosfery. Seria: Monografie prawnicze" - Łukasz Goździaszek - oprawa miękka - Wydawnictwo C H Beck. Książka posiada 190 stron i została wydana w 2014 r.