Potencjalność w procesie rozwoju: mikroanaliza konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych
Ewa Rzechowska
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 420 s. |
Wymiar: | 210x197 mm |
EAN: | 9788373631786 |
ISBN: | 83-7363-178-X |
Data: | 2006-03-16 |
Opis książki:
PODZIĘKOWANIA ..9
WSTĘP .11
CZĘŚĆ 1
Teoretyczne i metodologiczne podstawy badań psychologicznych nad dynamiką rozwoju człowieka
Rozdział I. Potencjalność i rozwój: W poszukiwaniu psychologicznego modelu prospektywnej, wielowymiarowej, dynamicznej analizy rozwoju człowieka 21
Rozdział II. Perspektywy prowadzenia badań psychologicznych: opcja jakościowa i ilościowa. 37
Rozdział III. Teoretyczno-metodologiczne problemy analizy transformacji dziecięcych interakcji w aktywnych kontekstach .. 44
CZĘŚĆ II
Dziecięce interakcje rówieśnicze w kontekstach społecznych i ich (mikro-) dynamika
Rozdział IV. Konstruowanie procesów poznawczych w interakcjach społecznych 69
Rozdział V. Konstruowanie wiedzy i relacji społecznych w dziecięcych interakcjach rówieśniczych .. 91
CZĘŚĆIII
(Mikro-) dynamika rozwoju w metodologii badań własnych
Rozdział VI. Osobowo-rozwojowe i kontekstualne wyznaczniki procesów dziecięcego współkonstruowania wiedzy w interakcjach społecznych: wprowadzenie do metodologii badań własnych. 129
Rozdział VII. Metodologia badań własnych: warsztat badawczy — aspekt realizacyjny. 142
Rozdział VIII. Druga faza „operacjonalizacji": od zapisu piktograficznego do sieci kategorii opisujących przebiegi dziecięcej współpracy. 150
Rozdział IX. Formalizacji danych ciąg dalszy. U progu wzorców interakcji .. 154
CZĘŚĆ IV
Wyniki (1): teoretyczno-empiryczny model i sieci kategorii opisujące dziecięce konstruowanie wiedzy
Rozdzial X. Teoretyczno-empiryczny model współkonstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych: warianty organizacji dziecięcych interakcji i ich genctyczne powiązania. 161
Rozdział XI. Wewnętrzna struktura modelu: społeczne, poznawcze i logiczne moduły oraz ich strukturalne i operacyjne składowe. 172
Rozdział XII. Zmienność w przebiegach dziecięcych interakcji rówieśniczych. Mikroanaliza wybranych przebiegów interakcji .. 184
CZĘŚĆ V
Wyniki (2): wzorce (i ich warianty) jako czasoprzestrzenne charakterystyki procesu współ-konstruowania rozwiązania w dziecięcych interakcjach rówieśniczych.. ..
Rozdział XIII. Drogi dochodzenia do rozwiązania: logiczne konstruowanie rozwiązania. ... 193
Rozdział XIV. Poznawcze konstruowanie rozwiązania 202
Rozdział XV. Zabezpieczanie realizacji planu: instrumenty społeczne i poznawcze 211
Rozdział XVI. Społeczna organizacja konstruowania
Rozdział XVII. Społeczna struktura dziecięcych interakcji i jej transformacje ... ... 225
Rozdział XVIII. Osobowa formula interakcji: wzorce współpracy, specyfika akty wności tutorów oraz społeczne regulowanie i struktura udziałów partnerów w interakcji .. 232
CZĘŚĆ VI
Wyniki (3): Podstawowe kierunki i dynamika zmian w przebiegach dziecięcych interakcji w różnych kontekstach (analiza z zastosowaniem drzew klasyfikacyjnych)
Rozdział XIX. W poszukiwaniu tego. co wspólne w przebiegach dziecięcych interakcji: metody eksploatacji danych i algorytm Quinlana .. 243
Rozdział XX. Psychologiczna interpretacja drzew klasyfikacyjnych 250
Rozdział XXI. Dziecięce współ-konstruowanie w świetle analizy struktury i składowych drzewa klasyfikacyjnego. Opis dendrogramu Model x Poziom 258
Rozdział XXII. Transformacje dziecięcych interakcji: analiza wzorców-"filtrów" (dendrogram Model x Poziom) ... 266
CZĘŚĆ VII
Wyniki (4): Kierunki zmian w dziecięcych interakcjach rówieśniczych: formuły i mapy transformacji
Rozdzial XXIII. Konstruowanie rozwiązań bez udziału tutora (Model A): od działań opartych na subiektywnych odniesieniach do konceptualizowania planów organizujących działania 275
Rozdział XXIV. Konstruowanie rozwiązań z udziałem tutorów uczestniczących uprzednio w intcrakcji z dorosłym (Model C): od działań tutora do działań partnerów kontrolowanych przez tutora 292
Rozdział XXV. Konstruowanie rozwiązań z udzialem tutorów z doświadczeniem nabytyrn w interakcji rówieśniczej (Model B): od koordynacji spolecznych do wspólnoty poznawczej. 311
Rozdzial XXVI. Rozwojowe transformacje dziecięcej aktywności w Modelach ABC: kierunki i charakter zmian ... 332
Rozdział XXVII. Potencjalność w procesie rozwoju: kierunki i rezultaty poszukiwań .. 348
BIBLIOGRAFIA ...353
SUMMARY. 371
WYKAZ TABEL ... 377
WYKAZ RYSUNKÓW I SCHEMATÓW 379
INDEKS ANALITYCZNY ROZWAŻANYCH ZAGADNIEŃ .381
Książka "Potencjalność w procesie rozwoju: mikroanaliza konstruowania wiedzy w dziecięcych interakcjach rówieśniczych" - Ewa Rzechowska - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL.