Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 157 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788323218678 |
ISBN: | 978-83-232186-7-8 |
Data: | 2009-10-20 |
Cena wydawcy: 31.36 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
W niniejszej publikacji autor omówił najważniejsze zmiany w szkole dokonane w niej na przełomie XX i XXI w., głownie przez kreatywnych pedagogów metodyków i twórczych nauczycieli praktyków. Dzięki nim nastąpił w szkole znaczny postęp pedagogiczny w zakresie celów, zadań i treści, a także metod, środków i form aktywności uczniów, uprawianej coraz częściej w poczuciu podmiotowości i współpodmiotowości oraz w procesie zintegrowanej działalności szkolno-pozaszkolnej uczniów.
Książka "Postęp pedagogiczny w szkole" - Jerzy Kujawiński - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 157 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Rozdział trzeci. Współtworzenie projektów zajęć szkolno-pozaszkolnych
Rozdział czwarty. Struktura i przebieg zajęć w szkole postępu pedagogicznego
Rozdział piąty. Koncepcje metodyczne umożliwiające postęp pedagogiczny w szkole
A. Twórcy poszczególnych koncepcji metodycznych
B. Koncepcje metodyczne preferujące dialog i samodzielne uczenie się uczniów - umożliwiające w szkole postęp pedagogiczny
C. Podstawy teoretyczne oraz modele zajęć czterech koncepcji metodycznych opracowanych przez autora
1. Podstawy teoretyczne indywidalizowanej problemowo-grupowo koncepcji metodycznej
2. Podstawy teoretyczne twórczej proosobistej koncepcji metodycznej
3. Podstawy teoretyczne twórczej prospołecznej koncepcji metodycznej
4. Podstawy teoretyczne integralnej koncepcji metodycznej
D. Podsumowanie
Rozdział szósty. Umiarkowane propozycje zmian umożliwiające postęp pedagogiczny w szkole
A. Powiększenie zbioru metod i form dydaktycznych
B. Zwiększenie zbioru stymulatorów aktywności uczniów
C. Wzbogacenie zbioru środków dydaktycznych
D. Dostosowanie edukacji szkolno-pozaszkolnej do zróżnicowanych możliwości uczniów
E. Udoskonalenie sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów
Rozdział siódmy. Rewolucyjne propozycje zmian w edukacji i ich losy
A. Odszkolenie społeczeństwa (descholaryzacja)
B. Antypedagogika i jej credo
C. Okazje edukacyjne
D. Edukacja uczniów ponadprzeciętnie uzdolnionych i wybitnych
Rozdział ósmy. Nauczyciel w roli kreatora postępu pedagogicznego w szkole
Podsumowanie
Suplement
Aneks
Piśmiennictwo
Rozdział czwarty. Struktura i przebieg zajęć w szkole postępu pedagogicznego
Rozdział piąty. Koncepcje metodyczne umożliwiające postęp pedagogiczny w szkole
A. Twórcy poszczególnych koncepcji metodycznych
B. Koncepcje metodyczne preferujące dialog i samodzielne uczenie się uczniów - umożliwiające w szkole postęp pedagogiczny
C. Podstawy teoretyczne oraz modele zajęć czterech koncepcji metodycznych opracowanych przez autora
1. Podstawy teoretyczne indywidalizowanej problemowo-grupowo koncepcji metodycznej
2. Podstawy teoretyczne twórczej proosobistej koncepcji metodycznej
3. Podstawy teoretyczne twórczej prospołecznej koncepcji metodycznej
4. Podstawy teoretyczne integralnej koncepcji metodycznej
D. Podsumowanie
Rozdział szósty. Umiarkowane propozycje zmian umożliwiające postęp pedagogiczny w szkole
A. Powiększenie zbioru metod i form dydaktycznych
B. Zwiększenie zbioru stymulatorów aktywności uczniów
C. Wzbogacenie zbioru środków dydaktycznych
D. Dostosowanie edukacji szkolno-pozaszkolnej do zróżnicowanych możliwości uczniów
E. Udoskonalenie sprawdzania i oceniania osiągnięć uczniów
Rozdział siódmy. Rewolucyjne propozycje zmian w edukacji i ich losy
A. Odszkolenie społeczeństwa (descholaryzacja)
B. Antypedagogika i jej credo
C. Okazje edukacyjne
D. Edukacja uczniów ponadprzeciętnie uzdolnionych i wybitnych
Rozdział ósmy. Nauczyciel w roli kreatora postępu pedagogicznego w szkole
Podsumowanie
Suplement
Aneks
Piśmiennictwo