Postcovidowa dominacja mediów
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego |
Rok wyd.: | 2022 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 151 s. |
Wymiar: | 210x150 mm |
EAN: | 9788382064018 |
ISBN: | 978-83-8206-401-8 |
Data: | 2022-04-29 |
Opis książki:
Rola mediów w czasie pandemii COVID-19 (od ang. Coronavirus Disease 2019), choroby, która została zidentyfikowana w Chinach jesienią 2019 r., wzrosła do niewyobrażalnych rozmiarów. W okresach nasilenia liczby zakażeń lockdown (ang. zamknięcie) był niemal całkowity, a na ulicach dużych miast na całym świecie, zwykle zatłoczonych, prawie nie było ludzi ani samochodów. Każdy miał prawo przemieszczać się jedynie w uzasadnionych przypadkach, np. w celu kupienia żywności w najbliższych sklepach spożywczych, a cała aktywność ludzka przeniosła się do Internetu. W sieci toczyło się ożywione życie: zawodowe, szkolne, naukowe, towarzyskie, sportowe, kulturalne itp.
Żadne nawet najbardziej nowoczesne społeczeństwo nie było przygotowane na tego rodzaju sytuację zarówno technologicznie, jak i mentalnie. Przedłużający się okres zamknięcia generował lęk i frustrację.
Czy obecnie, po takich trudnych doświadczeniach, jesteśmy gotowi do pełnego funkcjonowania w cyberprzestrzeni? Co tracimy, a co zyskujemy, przenosząc aktyw-ności do sieci? Na te pytania i wiele innych starają się odpowiedzieć autorzy tekstów zamieszczonych w tej książce.
Książka "Postcovidowa dominacja mediów" - praca zbiorowa - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego. Książka posiada 151 stron i została wydana w 2022 r.