Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 296 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788389574367 |
ISBN: | 83-89574-36-5 |
Data: | 2001-01-06 |
Opis książki:
Postawy stanowią centralną część indywidualności człowieka. Można znaleźć wiele przykładów osób gotowych umrzeć za swoje przekonania. Ludzie kochają i nienawidzą, lubią i nie cierpią, sprzyjają komuś lub czemuś bądź wyrażają sprzeciw. Zgadzają się, nie zgadzają, sprzeczają się, a czasem nawet udaje im się kogoś przekonać. Codziennie jesteśmy narażeni na niezliczone próby zmieniania lub umacniania naszych postaw, podejmowane w kontaktach osobistych, za pośrednictwem środków masowego przekazu lub internetu.
Postawy są więc bardzo istotnym elementem naszego funkcjonowania, dlatego warto wiedzieć:
- czym są,
- jak powstają,
- jak się je mierzy,
- jak można je zmienić,
- jak wpływają na nasze zachowanie.
Książka na pewno zainteresuje nie tylko badaczy i studentów psychologii, socjologii i pedagogiki, ale również polityków i dziennikarzy.
Gerd Böhner - profesor, wykładowca na Uniwersytecie w Bielefeld. Zajmuje się psychologią społeczną. Jest współautorem kilku rozdziałów w Blackwell Handbook of Social Psychology (2001, Blackwell).
Michaela Wänke - wykłada psychologię społeczną i konsumencką na Uniwersytecie w Bazylei. Prowadziła badania w Stanach Zjednoczonych i w Australii. Jej główne zainteresowania badawcze dotyczą postaw, poznania społecznego, psychologii konsumenckiej.
Książka "Postawy i zmiana postaw" - Michaela Wanke, Gerd Bohner - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 296 stron i została wydana w 2004 r.
Spis treści:
1. Co to jest postawa i dlaczego jest czymś ważnym?
2. Pomiar postaw
3. Poza wartościowaniem: struktura i siła
II. Skąd się biorą postawy?
4. Natura i wychowanie jako źródło postaw
5. Postawy jako tymczasowe konstrukcje
6. Perswazja: Od bezwysiłkowych ocen do złożonego przetwarzania informacji
7. Perswazja: Koncepcje dwojakiego przetwarzania przekazu
8. Wpływ zachowania na postawy
III. Konsekwencje postaw
9. Wpływ postaw na przetwarzanie informacji
10. Wpływ postaw na zachowanie
11. Postscriptum
Słownik. Bibliografia. Indeksy.