Tytuł książki:
(Po)nowoczesny podmiot w doświadczeniu spotkania. Antropologiczne aspekty pedagogiki spotkania
Autor książki:
Andrzej Ryk
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 96 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373086715 |
ISBN: | 978-83-7308-671-5 |
Data: | 2001-02-03 |
Cena wydawcy: 12.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Prezentowana publikacja zasługuje na uwagę każdego, kto zajmuje się podstawami pedagogiki.
Stanowi ona próbę ujęcia doświadczenia spotkania wraz z jego pedagogicznymi implikacjami.
Praca ma charakter interdyscyplinarny, ponieważ problem spotkania rozpatrywany jest z perspektywy: filozoficznej, psychologicznej, socjologicznej oraz geograficznej (czasoprzestrzeń). Podjęty temat badawczy wpisuje się w niezapełnioną w polskiej pedagogice lukę badań. W monografii odwołano się m.in. do takich koncepcji, jak filozofia spotkania, czy teoria strukturacji.
Książka "(Po)nowoczesny podmiot w doświadczeniu spotkania. Antropologiczne aspekty pedagogiki spotkania" - Andrzej Ryk - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Wstęp – intuicje i założenia
Rozdział I
Podmiot – w poszukiwaniu tożsamości
(Po)nowoczesny podmiot – pomiędzy spotkaniem a alienacją
Próby przełamania impasu
Idea świata przeżywanego
Podstawowe idee filozofii dialogu
Filozofia spotkania
Spotkanie jako element strukturacji społecznej
Spotkanie jako element strukturacji społecznej w ujęciu A. Giddensa
Spotkanie jako element strukturacji rzeczywistości pedagogicznej
Rozdział II
Metodologiczna koncepcja badań własnych
Podstawowe założenia
Badania fenomenologiczne
Przebieg badań własnych
Rozdział III
Wyniki badań własnych
Spotkanie jako przeżycie
Spotkanie jako element budowania rzeczywistości społecznej
Pedagogiczne implikacje spotkania
Postulaty w aspekcie metodologicznym
Postulaty w aspekcie prakseologicznym
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Załącznik 1. Wybrane wypowiedzi respondentów
Załącznik 2. Ankieta autorska
Rozdział I
Podmiot – w poszukiwaniu tożsamości
(Po)nowoczesny podmiot – pomiędzy spotkaniem a alienacją
Próby przełamania impasu
Idea świata przeżywanego
Podstawowe idee filozofii dialogu
Filozofia spotkania
Spotkanie jako element strukturacji społecznej
Spotkanie jako element strukturacji społecznej w ujęciu A. Giddensa
Spotkanie jako element strukturacji rzeczywistości pedagogicznej
Rozdział II
Metodologiczna koncepcja badań własnych
Podstawowe założenia
Badania fenomenologiczne
Przebieg badań własnych
Rozdział III
Wyniki badań własnych
Spotkanie jako przeżycie
Spotkanie jako element budowania rzeczywistości społecznej
Pedagogiczne implikacje spotkania
Postulaty w aspekcie metodologicznym
Postulaty w aspekcie prakseologicznym
Zakończenie
Bibliografia
Aneks
Załącznik 1. Wybrane wypowiedzi respondentów
Załącznik 2. Ankieta autorska