pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pomost medialny

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2009
Oprawa: miękka
Ilość stron: 200 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788323328124
ISBN: 978-83-2332-812-4
Data: 2010-03-11
Cena wydawcy: 31.49 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Książka systematyzuje wyniki badań empirycznych oraz rozważań teoretycznych podejmowanych przez obie autorki, dotyczących roli mediów w międzynarodowej komunikacji politycznej na przykładzie relacji polsko-niemieckich. Jej głównym celem jest uzupełnienie istniejącej w polskich badaniach luki w systematycznych badaniach empirycznych dotyczących medialnego wizerunku Polski i Polaków w mediach niemieckich oraz wizerunku Niemiec i Niemców w mediach polskich. Wyniki tych badań (zestawione z wynikami badań opinii) mogą się stać rzetelną podstawą do formułowania wniosków na temat związków pomiędzy treścią przekazu mediów a procesem kształtowania, utrwalania czy też zmian stereotypów narodowych, a dzięki temu być pomocne w nakreśleniu roli mediów we współczesnych stosunkach miedzy oboma krajami.
Zauważalną cechą polskiej nauki o komunikowaniu ostatniej dekady jest dominacja prac o charakterze teoretyczno-deskryptywnym, nastawionych na popularyzację bądź odwoływanie się do badaczy zachodnich, głównie anglosaskich. Pomost medialny może być pierwszą w polskiej literaturze przedmiotu książką traktującą o roli mediów w międzynarodowym komunikowaniu politycznym, wykorzystującą rezultaty badań empirycznych przeprowadzonych przez obie autorki.
Z recenzji dr. hab. Zbigniewa Oniszczuka

Książka "Pomost medialny" - Agnieszka Hess, Agnieszka Szymańska - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 200 stron i została wydana w 2009 r.