Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej
Patryk Borowiak
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2021 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 288 s. |
EAN: | 9788323239215 |
ISBN: | 978-83-2323-921-5 |
Data: | 2021-10-05 |
Opis książki:
Nowatorska publikacja z zakresu polskiej i bułgarskiej chrematonimii przedstawia funkcjonowanie firmonimów na szyldach - wizualnych nośnikach informacji i reklamy - w polskich i bułgarskich miastach (m.in. Warszawie, Sofii, Poznaniu, Płowdiwie) w latach 2016-2019. Obiektem zainteresowań autora stały się zwłaszcza szyldy z nazwami lokali gastronomicznych, stanowiące bardzo liczny, jak i różnorodny oraz wyróżniający element pejzażu miast. Podstawą wyboru nazewnictwa były w równej mierze kompetencje zawodowe, jak i zainteresowania badawcze autora, który analizował nie tylko firmonimy jako takie, ale również ich design, zwracając uwagę na fakt, że nazwa i nośnik, na którym została ona ukazana, wzajemnie się warunkują i dopełniają. Autor wskazuje też na znaczenie, jakie w przypadku nazw polskich i bułgarskich odgrywa różnica alfabetów, co wpływa na odbiór zawartych w firmonimie treści. W książce przedstawione zostały również podobieństwa i różnice w kreowaniu i projektowaniu szyldów (pokazano określone tendencje występujące w Polsce i Bułgarii) oraz różnice w ich postrzeganiu przez odbiorców.
Książka "Polskie i bułgarskie firmonimy w perspektywie komunikacyjno-wizualnej" - Patryk Borowiak - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 288 stron i została wydana w 2021 r.