pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji

Autor książki:

Renata Piasecka-Strzelec

Dane szczegółowe:
Wydawca: UNIVERSITAS
Rok wyd.: 2019
Oprawa: Miękka ze skrzydełka
Ilość stron: 254 s.
Wymiar: 160x240 mm
EAN: 9788324235063
ISBN: 978-83-2423-506-3
Data: 2020-12-04
pozycja niedostępna

Opis książki:

Niniejsze opracowanie to pierwsze w literaturze przedmiotu kompendium wiedzy ukazujące genezę i rozwój polskich agencji prasowych, od tworzenia zalążków tych instytucji aż do chwili obecnej. Jest to zarazem synteza podsumowująca stulecie istnienia rodzimych agencji prasowych.

W opracowaniu prześledzono proces ewolucji polskich agencji prasowych, od agencji telegraficznych do agencji elektronicznych (e-agencji). Autorka podkreśla kontekst polityczny wyrażający się w uwikłaniu agencji prasowych w bieżącą politykę, ukazując rolę omawianych instytucji w procesie rozpowszechniania informacji. Książka wykracza znacznie poza problematykę właściwą dla historii mediów, podejmując refleksję nad perspektywami rozwoju współczesnych agencji informacyjnych.

Walor opracowania stanowi materiał ilustracyjny w postaci fragmentów biuletynów prasowych. Książka adresowana jest do medioznawców, historyków mediów, politologów oraz studentów dziennikarstwa.

Dr hab. prof. UJK Renata Piasecka-Strzelec - pracownik naukowy Instytutu Dziennikarstwa i Informacji Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach. Swoje zainteresowania badawcze koncentruje wokół historii mediów oraz historii najnowszej Polski. W ostatnich latach analizuje również kierunki rozwoju współczesnych polskich agencji informacyjnych w kontekście społeczeństwa sieci.

Autorka wielu artykułów naukowych, rozdziałów w monografiach oraz trzech publikacji zwartych. Najważniejsze opracowanie w jej dotychczasowym dorobku naukowym to monografia Polskie agencje prasowe w latach 1944-1972. Upowszechnianie i reglamentacja informacji, działalność propagandowa (Wydawnictwo UJK, Kielce 2012).

Książka "Polskie agencje prasowe w rozwoju historycznym. Kontekst polityczny ewolucja modelu oraz technik przekazu informacji" - Renata Piasecka-Strzelec - oprawa Miękka ze skrzydełka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 254 stron i została wydana w 2019 r.