pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Polska. Raport o konkurencyjności 2008. Konkurencyjność sektora usług

Autor książki:

Marzenna A. Weresa

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Rok wyd.: 2008
Ilość stron: 356 s.
Wymiar: 167x240 mm
EAN: 9788373783706
ISBN: 978-83-7378-370-6
Data: 2010-04-21
Cena wydawcy: 50.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Polska. Raport o konkurencyjności 2008. Konkurencyjność sektora usług.

Książka "Polska. Raport o konkurencyjności 2008. Konkurencyjność sektora usług" - Marzenna A. Weresa (red.) - Wydawnictwo Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Książka posiada 356 stron i została wydana w 2008 r.

Spis treści:

Przedmowa
Synteza Raportu

CZĘŚĆ I
PORÓWNANIE WYNIKÓW GOSPODARCZYCH I POZYCJA KONKURENCYJNA POLSKI W 2007 R.

Rozdział 1
Rozwój gospodarczy i jego konwergencja
1.1. Analiza porównawcza wyników gospodarczych w 2007 r.
Mariusz Próchniak, Ryszard Rapacki
1.2. Konwergencja poziomów dochodów per capita
Mariusz Próchniak
1.3. Zróżnicowanie dochodów w Polsce
Patrycja Graca-Gelert

Rozdział 2
Pozycja konkurencyjna w zewnętrznych stosunkach gospodarczych
2.1. Wymiana zagraniczna Polski towarami i usługami
Józef Misala
2.2. Konkurencyjność Polski w handlu z krajami Unii Europejskiej
Józef Misala
2.3. Polski handel wewnątrzgałęziowy z Unią Europejską na początku XXI w.
Elżbieta Czarny, Katarzyna Śledziewska
2.4. Atrakcyjność Polski dla bezpośrednich inwestycji zagranicznych
Marzenna A. Weresa

CZĘŚĆ II
CZYNNIKI KONKURENCYJNOŚCI POLSKIEJ GOSPODARKI

Rozdział 3
Zasoby i ich produktywność
3.1. Rozwój zasobów ludzkich
Mateusz Mokrogulski
3.2. Kapitał i jego produktywność
Piotr Maszczyk
3.3. Infrastruktura
Ireneusz Bil
3.4. Nauka, technika i innowacje
Beata Michorowska
3.5. Łączna produktywność czynników wytwórczych
Mariusz Próchniak

Rozdział 4
Polityka gospodarcza, instytucje i ich jakość
4.1. Uwarunkowania polityczne i społeczne
Janusz Gołębiowski
4.2. System i polityka ekonomiczna
Jan W.Bossak
4.3. System fi nansowy i rozwój rynku kapitałowego
Jan W. Bossak
4.4. Jakość otoczenia biznesu
Aleksander Sulejewicz

Rozdział 5
Pozycja Polski w Unii Europejskiej
5.1. Konkurencyjność Polski według oceny Międzynarodowego Instytutu Rozwoju Zarządzania (IMD) oraz Światowego Forum Ekonomicznego (WEF) Bogdan Radomski
5.2. Syntetyczna ocena konkurencyjności polskiej gospodarki oraz determinanty pozycji konkurencyjnej w 2007 roku
Marzenna A. Weresa, Ryszard Rapacki
5.3. Pozycja konkurencyjna Polski w 2007 roku – silne i słabe strony oraz największe wyzwania dla polskiej gospodarki
Ryszard Rapacki

CZĘŚĆ III
KONKURENCYJNOŚĆ SEKTORA USŁUG W POLSCE

Rozdział 6
Międzynarodowy wymiar polskiego sektora usług
6.1. Międzynarodowa konkurencyjność polskich usług w latach 2000-2007 Andżelika Kuźnar
6.2. Offshoring usług do Polski
Mariusz-Jan Radło
6.3. Pozycja Polski w zakresie międzynarodowej wymiany usługami turystycznymi
Stanisław Wodejko

Rozdział 7
Konkurencyjność sektora usług w Polsce
7.1. Czy branże usługowe w Polsce są mniej innowacyjne od przemysłowych?
Marcin Gomułka
7.2. Konkurencyjność usług transportowo-spedycyjno-logistycznych
(TSL): Polska na tle UE
Halina Brdulak
7.3. Sektor usług społecznych w Polsce: system emerytalny
Oskar Kowalewski
7.4. Rozwój konkurencyjności rynków świadczeń medycznych w Polsce
Ewelina Nojszewska

Aneksy metodologiczne
1. Metodologia analizy konwergencji poziomów PKB per capita
Mariusz Próchniak
2. Metodologia analizy łącznej produktywności czynników wytwórczych
Mariusz Próchniak
Aneks statystyczny
Filip Kamiński