Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Narodowe Centrum Kultury |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 371 s. |
Wymiar: | 175x250 mm |
EAN: | 9788379821839 |
ISBN: | 978-83-7982-183-9 |
Data: | 2016-04-08 |
Opis książki:
Od kilku dziesięcioleci możemy obserwować rozprzestrzenianie się popularnych trendów i haseł dotyczących czynników rozwojowych miast i metropolii. Jednym z takich modnych i wpływowych określeń jest "klasa kreatywna" - termin wprowadzony do obiegu naukowego i publicystycznego przez Richarda Floridę. Niniejsza książka jest o klasie kreatywnej w Polsce, a konkretnie w polskich miastach. W poszczególnych rozdziałach Autorka zastanawia się nad rolą kreatywności w rozwoju, definicją klasy kreatywnej, umiejscowieniem terminu w szerszym dyskursie naukowym i kontrowersjami związanymi z tą koncepcją. Książka prezentuje również wyniki badań potencjału kreatywnego polskich miast, analizy jego wpływu na konkurencyjność miast, a także zidentyfikowane czynniki atrakcyjności przyciągające polską klasę kreatywną do poszczególnych ośrodków.
Książka "Polska klasa kreatywna" - Katarzyna Wojnar - oprawa miękka - Wydawnictwo Narodowe Centrum Kultury. Książka posiada 371 stron i została wydana w 2016 r.