Polonistyka i świat wartości . Edukacja polonistyczna jako wartość
Magdalena Marzec-Jóźwicka, Agnieszka Karczewska, Sławomir J. Żurek
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2019 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 850 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788380617827 |
ISBN: | 978-83-8061-782-7 |
Data: | 2020-07-10 |
Opis książki:
SŁAWOMIR JACEK ŻUREK
Polonistyka wobec świata wartości.
Wartość edukacji polonistycznej
Porządkowanie świata wartości
TERESA KOSTKIEWICZOWA
Nauka o literaturze wobec wartości
MARTA RUSEK
Zaniedbana nauka o pięknie? Słownik "podejrzanych” pojęć - projekt otwarty
ANNA JANUS-SITARZ
Uważność i żarliwość lektury a "duch nowej humanistyki”
EWA JASKÓŁOWA
Fakty i opinie. Narracja europejska w edukacji jako wartość
MARIA KWIATKOWSKA-RATAJCZAK
"Kulturowe DNA” - permanentna zmiana i polonistyczne praktyki inicjacyjne
KRZYSZTOF BIEDRZYCKI
Podstawa programowa do języka polskiego.
Jaka może być? Jaka powinna być?
Propozycja refleksji
WITOLD BOBIŃSKI
Uczeń jako wartość. Porzucona misja polonistyki
JADWIGA KOWALIKOWA
Miłośnictwo polszczyzny pięknej, poprawnej i sprawnej - jako nieodzowny składnik szkolnej edukacji językowej skierowanej ku wartościom
DIMITRINA HAMZE
Komunikacja językowa jako wartość integracyjna w wielokulturowej przestrzeni
MARLENA WILCZAK
Uczestniczenie w kulturze humanistycznej: personalizacja doświadczenia
Wartości w przestrzeni edukacyjnej
MAREK PIENIĄŻEK
Aksjologia wydarzenia lekcyjnego
KRZYSZTOF KOC
Software w szkolnym kształceniu polonistycznym, czyli o znaczeniu aktualizacji teorii dydaktycznych
JOLANTA FISZBAK
Kiedy wartość przestaje być wartością.
Rozważania wokół języka polskiego jako przedmiotu i jego treści
MAGDALENA STOCH
Dydaktyka polonistyczna społecznie zaangażowana - o metodzie projektu grupowego opartego na konsensusie
IWONA MORAWSKA
Trwałość i zmienność wartości jako wyzwanie edukacyjne
MAŁGORZATA PACHOWICZ
O wartościach w kształceniu polonistycznym (na przykładzie programów nauczania wybranych przedmiotów realizowanych w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie)
DOROTA KARKUT
Być albo/i mieć… aksjologiczne dylematy współczesnej edukacji polonistycznej wobec postaw przyszłych i obecnych nauczycieli
IWONA MORAWSKA, MAŁGORZATA LATOCH-ZIELIŃSKA
Wspieranie rozwoju zawodowego nauczycieli. Od teorii do praktyki
ELŻBIETA BŁACHOWICZ
O "porządku prawd i wartości” w szkole
MAŁGORZATA WÓJCIK-DUDEK
Pedagogicznie mieszkać. Czy można udomowić szkołę?
Wartości na lekcjach języka polskiego
DARIUSZ SZCZUKOWSKI
Lekcja literatury. Lekcja wspólnoty
JERZY KANIEWSKI
Aksjologiczne perspektywy podręcznikowych interpretacji tekstów kultury na etapie gimnazjalnym
PIOTR KOŁODZIEJ
Liceum, muzeum, mauzoleum… O wskrzeszaniu arcydzieł na lekcjach polskiego
BEATA GROMADZKA
Wartościowanie przestrzeni domu, szkoły i najbliższego otoczenia w polskiej literaturze dla młodzieży (YA) po roku 2004 w kontekście szkolnych praktyk lekturowych
KRYSTIAN MACIEJ TOMALA
"Patriotyzm jutra”. O ewolucji postawy patriotycznej na przestrzeni ostatnich kilku lat na przykładzie interpretacji wiersza Jarosława Lipszyca
MAŁGORZATA ANTUSZEWICZ
Wartości narodowe na lekcjach języka polskiego
BEATA KAPELA-BAGIŃSKA
Dynamika lekcji - dynamika gry. O wartościach gier dydaktycznych na lekcjach języka polskiego
MAGDALENA OCHWAT
Współ(po)dzielony los z migrantami, czyli słów kilka o empatii na lekcji języka polskiego
ZOFIA BUDREWICZ, MARIA SIENKO
O co toczy się gra? W poszukiwaniu sposobów porządkowaniu świata wartości współczesnej młodzieży (na przykładzie wybranych powieści O. S. Carda)
ELŻBIETA PIĄTEK
Zagłada Romów w literaturze.
Perspektywa edukacyjna
Wartość spotkania z literaturą
ANNA WŁODARCZYK
Wartościowe spotkania z literaturą. Poloniści wobec problemu (nie)czytania i interpretacji
DOROTA MICHUŁKA, ŁUKASZ GREGOROWICZ
Czytanie pamięci i emocji. Narracje literackie dla młodego czytelnika - teoria i praktyka odbioru (Rutka Joanny Fabickiej, Agora 2016)
GRAŻYNA B. TOMASZEWSKA
Wygnanie i wdzięczność: Czesław Miłosz Po wygnaniu i Józef Chełmoński - Bociany
BOGUMIŁA BROGOWSKA
Mela Dulska w burżuazyjnym świecie: jak zracjonalizować niepokoje nastolatki?
KAROLINA POL
Czy istnieje coś gorszego od śmierci?
Sienkiewicz w obliczu poststrukturalnych strategii
MAGDALENA MARZEC-JÓŹWICKA
Świat wartości młodych ludzi w świetle wybranych powieści Barbary Ciwoniuk
ELŻBIETA MAZUR
Wartościowanie estetyczne w ekfrazie (na przykładzie wiersza Kobiety Rubensa Wisławy Szymborskiej)
ANNA ADAMIEC
Niejednoznaczna pani Meliton…
W jaki sposób poststrukturalistyczne metodologie literaturoznawcze pozwalają na nowo odkryć bohaterkę?
JUSTYNA ZYCH
Egzotyka (nie)oswojona - portrety Inności w reportażach Joanny Bator i Witolda Szabłowskiego
Wartości współczesnej młodzieży
DANUTA ŁAZARSKA
Gdyby nie wartości, nasz świat byłby "płaski”…
Aksjologiczne rozważania uczniów w świetle myśli filozoficznych Józefa Tischnera
EWA NOWAK
Czy w Dobrocinie wszystko wychodzi na dobre?
Sposoby mówienia o wartościach w szkolnym dyskursie polonistycznym
ANITA GIS
Z uczniami o wartościach. Rozpoznania i refleksje po praktykach studenckich
EDYTA WÓJCICKA
"Aksjologiczne zadomowienie” czy "zagubienie”?
Gimnazjaliści wobec wartości
MAŁGORZATA GAJAK-TOCZEK, BEATA GALA-MILCZAREK
Starość jako wartość. Aksjologiczne rozważania ze studentami polonistyki o wieku matuzalemowym
KATARZYNA PŁAWECKA
Doświadczanie miejsca w wychowaniu do wartości (na przykładzie wypowiedzi studentów z Polski i Litwy)
BERNADETA NIESPOREK-SZAMBURSKA
Dwa światy? O wartościach i wartościowaniu w wypowiedziach młodszych uczniów szkoły podstawowej i uczniów klas gimnazjalnych
ANNA WILECZEK
Ekstremalność jako wartość. Młodzieżowe implikacje językowe
BEATA UDZIK
Komunikowanie wartości w wypowiedziach pisemnych uczniów na przykładzie rozprawek maturalnych
URSZULA KOPEĆ
Czy i kiedy teksty kultury przybliżają uczniom sfery AGOSU i LOGOSU? Punkt widzenia licealistów
PAWEŁ SPOREK
O wartościach w świetle swobodnych wypowiedzi uczniów.
Przestrzeń aksjologicznego projektowania sytuacji lekturowej
PAULINA OSAK
Czy na Miniaturę średniowieczną Wisławy Szymborskiej można patrzeć za pomocą języka? Świat średniowiecznych i uniwersalnych wartości a świadomość językowa uczniów
Wartości w świecie cyfrowym
AGNIESZKA KOPACZ
Edukacja aksjologiczna uczniów epoki smartfona
SABINA WALERIA ŚWITAŁA
Nowoczesne technologie w aksjologicznej służbie edukacji literackiej
ANNA ŚLÓSARZ
Stylometryczne analizy lektur i ich interpretantów. Prolegomena
EWA SZCZĘSNA
Aksjologia - technika - humanistyka. Polonistyczne oswajanie technologii
MARIA SZOSKA
W świecie paradoksu… O współczesnej edukacji filmowej w ramach języka polskiego
IWONA BURKACKA
Nawiązania literackie w memach internetowych jako przejaw kultury kontrmówienia
Indeks osobowy
Książka "Polonistyka i świat wartości . Edukacja polonistyczna jako wartość" - Magdalena Marzec-Jóźwicka, Agnieszka Karczewska, Sławomir J. Żurek (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 850 stron i została wydana w 2019 r. Cena 118.13 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.