Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 322 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788323317760 |
ISBN: | 83-233-1776-3 |
Data: | 2001-01-13 |
Opis książki:
Wspólnym celem redaktora pracy i autorów tekstów było: ożywienie dyskusji naukowej nad rozwojem pedagogiki jako dyscypliny naukowej, inspirowanie poznawcze i badawcze, obejmujące zagadnienia z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, dostarczenie lektury młodym pracownikom naukowym i studentom licznych kierunków oraz specjalności pedagogicznych wyższych szkół akademickich (magisterskich) i zawodowych (licencjackich), jak również młodym pracownikom naukowym, reprezentującym nauki pomocnicze pedagogiki (...) poszukiwania poznawcze z pogranicza pedagogiki i innych nauk pedagogicznych, mogą być także inspirujące dla nauk pomocniczych pedagogiki. Impulsy rozwojowe, inspiracje mogą występować zarówno w dziedzinie poznania naukowego, jak i metodologii nauki oraz metodologii badań naukowych, ujmowanej w wymiarze założeń praktyki badawczej Stanisław Palka "Wprowadzenie"
Książka "Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych" - Stanisław Palka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 322 stron i została wydana w 2004 r.
Spis treści:
Józef Lipiec: Filozofia i pedagogika
Teresa Hejnicka-Bezwińska: Integracja perspektywy poznawczej pedagogicznej i historycznej w procesie wytwarzania wiedzy naukowej o edukacji
Janusz Gnitecki: Inspiracje poznawcze i badawcze płynące z pogranicza pedagogiki i nauk przyrodniczych
Danuta Skulicz: Pedagogika a nauki medyczne
Kazimierz Denek: Pogranicze pedagogiki i ekonomii
Wojciech Kojs: Edukacja, pedagogika i prakseologia - wybrane płaszczyzny współdziałania
Władysław Kubik SJ: Dialog pomiędzy pedagogiką i teologią
Janusz Gnitecki: Inspiracje badawcze i poznawcze płynące z pogranicza pedagogiki i globalistyki
Włodzimierz Prokopiuk: U źródeł wielorodności przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej na początku XXI wieku
Barbara Turlejska: Społeczno-kulturowy horyzont wiedzy pedagogicznej
Bronisław Urban: Pedagogika resocjalizacyjna w strukturze nauk społecznych
Jacek Piekarski: Trzy uwagi na temat pogranicza pedagogiki społecznej
Joanna Danilewska: Psychologia humanistyczna a pedagogika szkolna, czyli siła "romantycznej utopii" na usługach szkoły w teorii i praktyce
Czesław Banach: Relacje pedagogiki i polityki edukacyjnej - wnioski z doświadczeń polskich reform szkolnictwa
Eugeniusz Piotrowski: Uczeń zdolny jako problem zainteresowań pedagogiki. Różnice indywidualne a rezultaty pracy uczniów zdolnych
Elżbieta Szczepaniec-Cięciak: Relacje między pedagogiką a ekologią na przykładzie nauczania i wychowania dla zrównoważonego rozwoju
Marta Stawowy: Pogranicze nauk o zarządzaniu i pedagogiki - na przykładzie ewaluacji jakości kształcenia w szkole wyższej
Helena Siwek: Główne strategie kształcenia matematycznego uczniów
Krystyna Ablewicz: Codzienność i fenomenologia - metodologiczne uwagi pedagoga
Stanisław Palka: Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych
Bogusława Matwijów: Rozwój metodologicznej myśli pedagogicznej na Uniwersytecie Jagiellońskim