pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych

Autor książki:

Stanisław Palka

(red.)
Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
Rok wyd.: 2004
Oprawa: miękka
Ilość stron: 322 s.
Wymiar: 176x250 mm
EAN: 9788323317760
ISBN: 83-233-1776-3
Data:2001-01-13
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wspólnym celem redaktora pracy i autorów tekstów było: ożywienie dyskusji naukowej nad rozwojem pedagogiki jako dyscypliny naukowej, inspirowanie poznawcze i badawcze, obejmujące zagadnienia z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych, dostarczenie lektury młodym pracownikom naukowym i studentom licznych kierunków oraz specjalności pedagogicznych wyższych szkół akademickich (magisterskich) i zawodowych (licencjackich), jak również młodym pracownikom naukowym, reprezentującym nauki pomocnicze pedagogiki (...) poszukiwania poznawcze z pogranicza pedagogiki i innych nauk pedagogicznych, mogą być także inspirujące dla nauk pomocniczych pedagogiki. Impulsy rozwojowe, inspiracje mogą występować zarówno w dziedzinie poznania naukowego, jak i metodologii nauki oraz metodologii badań naukowych, ujmowanej w wymiarze założeń praktyki badawczej Stanisław Palka "Wprowadzenie"

Książka "Pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych" - Stanisław Palka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego. Książka posiada 322 stron i została wydana w 2004 r.

Spis treści:

Stanisław Palka: Wprowadzenie

Józef Lipiec: Filozofia i pedagogika

Teresa Hejnicka-Bezwińska: Integracja perspektywy poznawczej pedagogicznej i historycznej w procesie wytwarzania wiedzy naukowej o edukacji

Janusz Gnitecki: Inspiracje poznawcze i badawcze płynące z pogranicza pedagogiki i nauk przyrodniczych

Danuta Skulicz: Pedagogika a nauki medyczne

Kazimierz Denek: Pogranicze pedagogiki i ekonomii

Wojciech Kojs: Edukacja, pedagogika i prakseologia - wybrane płaszczyzny współdziałania

Władysław Kubik SJ: Dialog pomiędzy pedagogiką i teologią

Janusz Gnitecki: Inspiracje badawcze i poznawcze płynące z pogranicza pedagogiki i globalistyki

Włodzimierz Prokopiuk: U źródeł wielorodności przestrzeni pedagogiczno-edukacyjnej na początku XXI wieku

Barbara Turlejska: Społeczno-kulturowy horyzont wiedzy pedagogicznej

Bronisław Urban: Pedagogika resocjalizacyjna w strukturze nauk społecznych

Jacek Piekarski: Trzy uwagi na temat pogranicza pedagogiki społecznej

Joanna Danilewska: Psychologia humanistyczna a pedagogika szkolna, czyli siła "romantycznej utopii" na usługach szkoły w teorii i praktyce

Czesław Banach: Relacje pedagogiki i polityki edukacyjnej - wnioski z doświadczeń polskich reform szkolnictwa

Eugeniusz Piotrowski: Uczeń zdolny jako problem zainteresowań pedagogiki. Różnice indywidualne a rezultaty pracy uczniów zdolnych

Elżbieta Szczepaniec-Cięciak: Relacje między pedagogiką a ekologią na przykładzie nauczania i wychowania dla zrównoważonego rozwoju

Marta Stawowy: Pogranicze nauk o zarządzaniu i pedagogiki - na przykładzie ewaluacji jakości kształcenia w szkole wyższej

Helena Siwek: Główne strategie kształcenia matematycznego uczniów

Krystyna Ablewicz: Codzienność i fenomenologia - metodologiczne uwagi pedagoga

Stanisław Palka: Badania z pogranicza pedagogiki i nauk pomocniczych

Bogusława Matwijów: Rozwój metodologicznej myśli pedagogicznej na Uniwersytecie Jagiellońskim