Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe PWN |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 236 s. |
Wymiar: | 165x240 mm |
EAN: | 9788301135386 |
ISBN: | 83-01-13538-7 |
Data: | 2001-01-13 |
Opis książki:
Czym jest reklama Jest znakiem współczesnej kultury, którą współtworzy i którą parafrazuje. To nie tylko forma perswazji czy zjawisko językowe, to cała poetyka, m.in.: obrazu (z jego linią, barwą, światłocieniem i kompozycją), ruchu oraz dźwięku (z jego rodzajami, synchronizacją, tempem, reklamową wartością głosu i muzyką). Niniejszy podręcznik z zakresu poetyki reklamy trafnie określa zakres problemów. Autorka zastosowała klasyczną aparaturę pojęciową poetyki do analizy przekazu reklamowego posługującego się właśnie nie tylko słowem, lecz także obrazem i dźwiękiem. Wykreowała, więc nowy rodzaj poetyki multimedialnej. Zaletą książki jest ukazanie reklamy jako gatunku wypowiedzi kulturowej, oderwanie jej od dominującego spojrzenia marketingowego i przedstawienie jako przedmiotu badań humanistycznych. M. Mc Luhan słusznie napisał: Pewnego dnia historycy i archeologowie odkryją, że reklamy naszych czasów są najbogatszym i najwierniejszym odzwierciedleniem życia codziennego i wszelkich czynności ludzkich, jakie pozostawiło po sobie jakiekolwiek społeczeństwo. Pod tym względem hieroglify egipskie nawet nie umywają się do reklam. Pozycja przeznaczona jest szczególnie dla badaczy kultury i komunikacji, studentów kierunków humanistycznych, twórców reklam i sztuki multimedialnej oraz specjalistów od marketingu i reklamy.
Książka "Poetyka reklamy" - Ewa Szczęsna - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe PWN.