Podstawy teorii literatury muzycznej. Audycje muzyczne. Tom 2. Klasa 5
Dane szczegółowe: | |
Producent: | Muzyczne CONTRA |
Oprawa: | miękka |
Data: | 2008-07-02 |
Opis podręcznika:
SPIS TEMATÓW MUZYCZNYCH
DZIAŁ I - FORMY MUZYCZNE
I.FAKTURA UTWORU MUZYCZNEGO
1.Bach J.S. – Inwencja dwugłosowa d-moll; 2.Bach J.S. – Inwencja trzygłosowa C-dur; 3.Bach J.S. – Fuga d-moll; 4.Musorgski M. – Stary zamek (z suity “Obrazki z wystawy”); 5.Rossini J. – Uwertura do opery “Cyrulik sewilski”; 6.Chopin F. – Nokturn Es-dur op. 9 nr 2; 7.Bach J.S.-Gounod Ch. – Ave Maria; 8.Mendelssohn-Bartholdy F. – IV Symfonia A-dur “Włoska” (cz. I); 9.Smetana B. – Uwertura do opery “Sprzedana narzeczona”; 10.Haendel J.F. – Passacaglia z VII Suity klawesynowej.
II.FORMY POLIFONICZNE – IMITACJA
11.melodia popularna - Zegar (kanon 3-głosowy); 12.melodia popularna - Wieczorem (kanon 3-głosowy); 13.Haydn J. – Noc ciemna (kanon 3-głosowy); 14.Bach J.S. – Sarabanda z Suity fletowej h-moll; 15.Bach J.S. – Inwencja dwugłosowa c-moll; 16.Bach J.S. – Inwencja trzygłosowa e-moll; 17.Bach J.S. – Preludium C-dur z I tomu Das wohltemperierte Klavier; 18.Haendel J.F. – Preludium z III Suity klawesynowej; 19.Bach J.S. – Fuga c-moll z I tomu Das wohltemperierte Klavier (CAŁOŚĆ); 20.Haendel J.F. – Fuga z III Suity klawesynowej d-moll (cz. II); 21.Bach J.S. – Fuga z I Sonaty skrzypcowej g-moll (cz. II).
III.SUITA BAROKOWA
22.Bach J.S. – II Suita francuska (CAŁOŚĆ).
IV.WARIACJE
23.Beethoven L.v. – Wariacje na temat szwajcarskiej melodii ludowej (CAŁOŚĆ); 24.Paganini N. – Kaprys a-moll nr 24; 25.Beethoven L.v. – Sonata skrzypcowa A-dur “Kreutzerowska” (cz. II); 26.Mozart W.A. – Wariacje n. t. piosenki francuskiej “Ah, vous dirai-je maman”; 27.Chopin F. – Wariacje “La ci darem la mano” op. 2; 28.Haydn J. – Symfonia G-dur nr 94 “Z uderzeniem w kotły” (cz. II); 29.Haydn J. – Symfonia Es-dur nr 103 “Z werblem na kotłach” (cz. II).
V.ALLEGRO SONATOWE
30.Haydn Joseph – Sonata fortepianowa G-dur (cz. I) (CAŁOŚĆ); 31.Beethoven Ludwig van – V Symfonia (cz. I); 32.Mozart Wolfgang Amadeus – Koncert skrzypcowy A-dur (cz. I); 33.Chopin Fryderyk – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. I); 34.Chopin Fryderyk – II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I); 35.Schubert F. – VIII Symfonia h-moll “Niedokończona” (cz. I).
VI.FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
FORMY JEDNOCZĘŚCIOWE
36.Chopin F. – Nokturn E-dur op. 62 nr 2; 37.Mendelssohn-Bartholdy F. – Nokturn (z suity “Sen nocy letniej”); 38.Brahms J. – Walc As-dur op. 39; 39.Chopin F. – Grande valse brillante Es-dur op. 18; 40.Chopin F. – Scherzo h-moll op. 20; 41.Wieniawski H. – Scherzo-Tarantella; 42.Chopin F. – Impromptu As-dur op. 29; 43.Schubert F. – Impromptu Es-dur op. 90 nr 2; 44.Chopin F. – Kołysanka Des-dur op. 57; 45.Brahms J. – Kołysanka op. 49 nr 4; 46.Schubert F. – Momente musicale cis-moll op. 94 nr 4; 47.Schubert F. – Momente musicale f-moll op. 94 nr 5; 48.Chopin F. – Ballada g-moll op. 23; 49.Brahms J. – Ballada D-dur op. 10 nr 2; 50.Chopin F. – Fantazja f-moll op. 49; 51.Mendelssohn-Bartholdy F. – Fantazja fis-moll op. 28; 52.Czajkowski P. – Pieśń bez słów op. 2 nr 3; 53.Mendelssohn-Bartholdy F. – Wenecki gondolier (z cyklu “Pieśni bez słów”); 54.Karłowicz M. – Rapsodia litewska op. 11; 55.Musorgski M. – Noc na Łysej Górze.
FORMY CYKLICZNE
56.Beethoven L.v. – Sonata cis-moll “Księżycowa” (cz. I, II, III); 57.Mozart W.A. – Symfonia g-moll KV 550 (cz. I, II, III, IV); 58.Chopin F. – II Koncert fortepianowy f-moll op. 21 (cz. I, II, III); 59.Stefani J. – Suita z wodewilu “Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale”.
VII.KOMPOZYTORZY POPULARNYCH ETIUD I SONATIN
LITERATURA DZIECIĘCA
60.Chopin F. – Polonez g-moll (młodzieńczy); 61.Schumann R. – Piosenka sycylijska (z cyklu “Album dla młodzieży”); 62.Schumann R. – Szczęście (z cyklu “Sceny dziecięce”); 63.Czajkowski P. – Chanson triste (z cyklu “Album dla młodzieży”); 64.Czajkowski P. – Walc (z cyklu “Album dziecięcy”); 65.Debussy C. - Kołysanka słonia (z cyklu “Kącik dziecięcy”).
LITERATURA NA FORTEPIAN
66.Grieg E. – Taniec norweski op. 35 (fortepian na 4 ręce); 67.Dvorák A. – Taniec słowiański e-moll op. 46 (fortepian na 4 ręce).
VIII.MUZYKA ABSOLUTNA I PROGRAMOWA
68.Mozart W.A. – Sonata fortepianowa G-dur KV 283 (cz. I); 69.Brahms J. – IV Symfonia e-moll op. 98 (cz. I); 70.Mozart W.A. – Koncert fortepianowy d-moll KV 466 (cz. I); 71.Vivaldi A. – Jesień – Cztery pory roku: Jesień (cz. III – “Polowanie”); 72.Saint-Saëns K. - Ptaszarnia (z suity “Karnawał zwierząt”); 73.Weber K.M. – Zaproszenie do tańca; 74.Musorgski M. – Chatka Baby-Jagi na kurzej stopce (z suity “Obrazki z wystawy”).
IX.MUZYKA SCENICZNA
75.Moniuszko St. – Tańce góralskie (z III aktu opery “Halka”); 76.Czajkowski P. – Taniec arabski (z II aktu baletu “Dziadek do orzechów”); 77.Kurpiński K. – Mazur (z 1-aktowego baletu “Wesele w Ojcowie”); 78.Czajkowski P. – Walc z girlandami (z I aktu baletu “Śpiąca królewna”); 79.Delibes L. – Walc lalki (z II aktu baletu “Coppelia”); 80.Mozart W.A. – Uwertura do opery “Wesele Figara”; 81.Weber K.M. – Uwertura do opery “Oberon”; 82.Wagner R. – Uwertura do opery “Tannhäuser”; 83.Moniuszko St. – Recytatyw i Aria Stefana z kurantem (z opery “Straszny dwór”); 84.Moniuszko St. – Aria Hrabiny (z II aktu opery “Hrabina”); 85.Rossini J. – Cavatina Rozyny (z I aktu opery “Cyrulik sewilski”); 86.Czajkowski P. – Polonez (z II aktu opery “Eugeniusz Oniegin”); 87.Verdi G. – Chór niewolników (z III aktu opery “Nabucco”); 88.Strauss J. – Aria Adeli (z II aktu operetki “Zemsta nietoperza”); 89.Strauss J. – Aria Sandora (z I aktu operetki “Baron cygański”); 90.Zeller K. – Piosenka Adama (z II aktu operetki “Ptasznik z Tyrolu”); 91.Offenbach J. – Aria Pericholi (Aria ze śmiechem) (z I aktu operetki “Perichola”); 92.Offenbach J. – Kankan (z II aktu operetki “Orfeusz w piekle”).
DZIAŁ II – TAŃCE
I.TAŃCE STYLIZOWANE
93.Beethoven L.v. – Menuet G-dur; 94.Boccherini L. – Menuet z Kwintetu smyczkowego op. 13 nr 5; 95.Mozart W.A. – Eine kleine Nachtmusik KV 525 (cz. III); 96.Mozart W.A. – Koncert skrzypcowy A-dur KV 219 (cz. III); 97.Haydn J. – Symfonia G-dur nr 94 “Z uderzeniem w kotły” (cz. III); 98.Haydn J. – Symfonia Es-dur nr 103 “Z werblem na kotły” (cz. III); 99.Martini P. – Gawot G-dur; 100.Lully J.B. – Gawot a-moll; 101.Thomas A. – Gawot (z II aktu opery “Mignon”); 102.Chopin F. – Walc a-moll op. 34 nr 2; 103.Strauss J. – Opowieści lasku wiedeńskiego; 104.Smetana B. – Polka (z I aktu opery “Sprzedana narzeczona”); 105.Dvorák A. – Taniec słowiański E-dur; 106.Chopin F. – Bolero a-moll op. 19; 107.Auber D.F. – Bolero (z opery “Niema z Portici”); 108.Chopin F. – Tarantella As-dur op. 43; 109.Gordigiani L. – Ave Maria; 110.Czajkowski P. – Kaprys włoski op. 45; 111.Zarębski J. – Tarantella op. 25; 112.Mendelssohn-Bartholdy F. – Marsz weselny (z suity “Sen nocy letniej”); 113.Wagner R. – Marsz weselny (z III aktu opery “Lohengrin”); 114.Beethoven L.v. – Marsz żałobny z III Symfonii Es-dur (cz. II); 115.Chopin F. – Marsz żałobny z Sonaty fortepianowej b-moll (cz. III); 116.Mozart W.A. – Marsz turecki z Sonaty fortepianowej A-dur KV (cz. III); 117.Czajkowski P. – Marsz (z baletu “Dziadek do orzechów”); 118.Verdi G. – Marsz triumfalny (z II aktu opery “Aida”); 119.Strauss J. ojciec – Marsz Radetzky`ego.
II.POLSKIE TAŃCE LUDOWE I STYLIZOWANE
120.melodia popularna - Polonez 3 Maja; 121.melodia popularna - Trzeci Maj; 122.Chopin F. – Polonez As-dur op. 53; 123.Moniuszko St. – Aria Miecznika (z II aktu opery Straszny dwór”); 124.Moniuszko St. – Aria Chorążego (z III aktu opery “Hrabina”); 125.Chopin F. – Polonez B-dur (młodzieńczy); 126.Ogiński M.K. – Polonez a-moll “Pożegnanie Ojczyzny”; 127.Noskowski Z. – Polonez elegijny “W starym dworku”; 128.Wieniawski H. – Polonez D-dur; 129.melodia popularna - Krakowiak (z 1794 roku); 130.melodia popularna - Przybyli ułani; 131.Chopin F. – Rondo á la Krakowiak op. 14; 132.Chopin F. – I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 (cz. III); 133.melodia popularna - Uciekła mi przepióreczka; 134.melodia popularna - Boli mnie noga w biedrze; 135.Wieniawski H. – Obertas op. 19 nr 2; 136.melodia popularna - Czerwone jabłuszko; 137.melodia popularna - Ty pójdziesz górą; 138.Wieniawski H. – Kujawiak a-moll; 139.melodia popularna - Jeszcze jeden mazur dzisiaj; 140.melodia popularna - Mazur wojenny; 141.Moniuszko St. – Mazur (z IV aktu opery “Straszny dwór”); 142.Moniuszko St. – Mazur (z I aktu opery “Halka”); 143.Chopin F. – Rondo á la Mazur; 144.Chopin F. – Mazurek B-dur op. 7 nr 1; 145.Chopin F. – Mazurek a-moll op. 7 nr 2; 146.Skriabin A. – Mazurek fis-moll op. nr 2; 147.Zarzycki A. – Mazurek G-dur op. 26; 148.Zarzycki A. – Mazurek E-dur op. 39.
III.STYLIZACJA MUZYKI LUDOWEJ RÓŻNYCH NARODÓW
149.Albeniz I. -Tango (z suity “Hiszpania”); 150.Bizet G. – Habanera (z I aktu opery “Carmen”); 151.Brahms J. – Taniec węgierski nr 7; 152.Liszt F. – VI Rapsodia węgierska; 153.Glinka M. – Fantazja na tematy rosyjskie “Kamarinskaja”; 154.Grieg E. – Taniec norweski op. 38 nr 5; 155.Rimski-Korsakow N. – Pieśń indyjska (z IV obrazu opery “Sadko”); 156.Smetana B. – Wełtawa (z cyklu “Moja Ojczyzna” – cz. II); 157.Dvorak A. – Taniec słowiański e-moll; 158.Noskowski Z. – Step.
Podręcznik „Podstawy teorii literatury muzycznej. Audycje muzyczne. Tom 2. Klasa 5” - oprawa miękka - Wydawca: Muzyczne CONTRA.