Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Rok wyd.: | 2003 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 566 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788389120144 |
ISBN: | 83-8912-014-3 |
Data: | 2009-04-14 |
Opis książki:
Recenzje wydawnicze: prof. dr hab. Marek Tokarz, prof. dr hab. Dariusz Doliński Czy o teorii komunikacji można pisać tak, aby nie zanudzić czytelnika, w sposób interesujący, dowcipny, lecz zarazem kompetentny? Wydaje się to prawie niemożliwe, a jednak Griffinowi się to udało. W swojej książce przedstawił on trzydzieści dwie koncepcje teoretyczne dotyczące szeroko pojętej komunikacji, ukazując ich zalety i wady, możliwości i ograniczenia. Dzięki temu przeglądowi każdy, kto docenia wagę słowa, lub choćby znaczenie skutecznego przekazywania informacji, zdobędzie umiejętność swobodnego poruszania się w tym obszarze zagadnień. Podręcznik ten przyda się zatem nie tylko studentom – powinni po niego sięgnąć psychologowie, socjologowie, lingwiści, kulturoznawcy, dziennikarze, twórcy reklam, nauczyciele, a także politycy. Omawiana pozycja jest obszernym przeglądem wybranych teorii komunikacji, na podstawie których prezentowane są kolejno: komunikacja międzyludzka komunikacja w grupie i komunikacja publiczna komunikacja masowa kulturowy kontekst komunikacji oraz próba integracji koncepcji wyjaśniających zjawisko porozumiewania się. Każdy rozdział zakończony jest autorską krytyką przedstawionej teorii oraz odesłaniem czytelnika do innych prac zajmujących się omawianymi obszarami.
Książka "Podstawy komunikacji społecznej" - Em Griffin - oprawa twarda - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 566 stron i została wydana w 2003 r.