Podstawy gry na keyboardzie. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych wyższych szkół pedagogicznych, uniwersytetów, wyższych szkół zawodowych, kolegiów nauczycielskich
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 192 s. |
Wymiar: | 210x297 mm |
EAN: | 9788373081505 |
ISBN: | 83-7308-150-X |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Podręcznik jest środkiem dydaktycznym, przydatnym w kształceniu na kierunkach nauczycielskich. Zawiera treści niezbędne do nauki gry na keyboardzie, rozpoczynanej od podstaw. Repertuar pieśniowy i utwory instrumentalne pozostają w bezpośrednim związku z programem kształcenia muzycznego studentów na kierunkach wychowanie przedszkolne i edukacja szkolna. Układ treści w podręczniku uwzględnia opanowanie podstaw gry na keyboardzie w takim zakresie, aby osoba ucząca się osiągnęła sukces w postaci samodzielnego wykonania melodii z akompaniamentem. Przewidziano naukę gry indywidualne i w grupie.
Książka "Podstawy gry na keyboardzie. Podręcznik dla studentów kierunków pedagogicznych wyższych szkół pedagogicznych, uniwersytetów, wyższych szkół zawodowych, kolegiów nauczycielskich" - Jerzy Dyląg, Adam Czyżowski, Aleksander Porzucek, Paweł Szafarski - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Przygotowanie keyboardu do gry
Wartość półnuty
Dźwięk e1(razkreślne)
Wartość ćwierćnuty
Metrum dwumiarowe
Zapis nut na pięciolinii
Klucz wiolinowy
Nuta e1 (razkreślne)
Tryb VIOCE – wybór brzmienia instrumentu
Dźwięk d1(razkreślne)
Dźwięk c1 (razkreślne)
Rozdział II
Wartość ósemki
Dźwięk f1 (razkreślne)
Dźwięk g1 (razkreślne)
Akompaniament melodyczny – granie lewa ręką
Pauza ćwierćnutowa
Dobieranie akompaniamentu
Dźwięk a1 (razkreślne)
Tryb VIOCE –funkcja Split
Rozdział III
Tryb STYLE– funkcja akompaniamentu rytmicznego
Akompaniament rytmiczny – automatyczny perkusista
Dźwięk h1 (razkreślne)
Dźwięk c2(dwukreślne)
Dźwięk h (małe)
Dźwięk a (małe)
Dźwięk g (małe)
Tryb STYLE– funkcja Single Finger
Triada – Tonika, Subdominanta, Dominanta
Tonacja C-dur
Rozdział IV
Tryb STYLE– funkcja Auto Accompaniment (AC)
Metrum trzymiarowe
Wartość półnuty z kropką
Dźwięk d2 (dwukreślne)
Dźwięk e2 (dwukreślne)
Dźwięk f2 (dwukreślne)
Dźwięk g2 (dwukreślne)
Grupa rytmiczna: synkopa
Pauza ósemkowa
Akordy molowe
Rozdział V
Metrum czteromiarowe
Wartość całej nuty
Dźwięk a2 (dwukreślne)
Dźwięk h2 (dwukreślne)
Dźwięk c3 (trzykreślne)
Dźwięk fis1 (razkreślne)
Dźwięk fis2 (dwukreślne)
Tonacja G-dur
Tryb VOICE – funkcja Dual Voice
Przedtakt
Pauza półnutowa
Pauza całonutowa
Akordy molowe w tonacji G-dur
Transpozycja
Rozdział VI
Grupa rytmiczna: ósemka z kropką, szesnastka
Dźwięk b1 (razkreślne)
Dźwięk b (małe)
Dźwięk b2 (dwukreślne)
Tonacja F-dur
Tryb style – funkcja Main/Auto Fill
Dźwięki obce
Grupa rytmiczna: ósemka i dwie szesnastki
Grupa rytmiczna: cztery szesnastki
Akordy molowe w tonacji F-dur
Tryb SONG – funkcja Rekord
Rozdział VII
Grupa rytmiczna: ćwierćnuta z kropka i ósemką
Dźwięk cis1 (razkreślne)
Dźwięk cis2 (dwukreślne)
Tonacja D-dur
Dźwięk cis3 (trzykreślne)
Dźwięk d3 (trzykreślne)
Metrum trzymiarowe
Efekt Hormony
Akordy molowe w tonacji D-dur
Rozdział VIII
Grupa rytmiczna: triola
Dźwięk es1 (razkreślne)
Dźwięk es2 (dwukreślne)
Tonacja B-dur
Tryb STYLE – funkcja Intro/Ending
Metrum sześciomiarowe
Akordy molowe w tonacji B-dur
Dźwięk as1
Pauza szesnastkowa
Rozdział IX
Tonacje molowe
Tonacja a-moll
Dźwięk gis1 (razkreślne)
Tonacja e-moll
Dźwięk dis1 (razkreślne)
Dźwięk ais1 (razkreślne)
Tonacja d-moll
Dźwięk dis2 (dwukreślne)
Tonacja h-moll
Dźwięk ais (małe)
Dźwięk gis2 (dwukreślne)
Tonacja g-moll
Dźwięki keyboardu
Schematy harmoniczne
Funkcja Transpoze
Spis pieśni i piosenek
Spis utworów instrumentalnych
Bibliografia