Tytuł książki:
Podstawy chrześcijańskiej etyki i pedagogiki seksualnej
Autor książki:
Halina Pabiasz, Władysław Pabiasz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | WSP |
Rok wyd.: | 2000 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 278 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9798370986260 |
ISBN: | 83-7098-626-9 |
Data: | 2023-08-18 |
pozycja niedostępna
×
Opis książki:
Halina Pabiasz Wprowadzenie ...........7 1. Znaczenie badań nad etyka 1 pedagogiką seksualną........ 7 2. Stan badań dotyczących chrześcijańskiej etyki i pedagogiki seksualnej .....10 Wladyslaw Pabiasz I. Podstawy metodologiczne chrześcijańskiej etyki seksualnej 1. Przedmiot chrześcijańskiej etyki seksualnej...16 2. Žródła chrześcijańskiej etyki seksualnej....24 3. Metody W chrześcijańskija etyce seksualnej....35 Wladyslaw Pabiasz II. Aksjologiczne podstawy chrześcijańskiej etyki i pedagogiki seksualnej ..43. 1.Aksjologia chrześcijańska, Wartość moralna, Wartościowanie moralne ...43 2. Pojecie i źródla wartości chrześcijańskich.....52 Halina Pabiasz III. Ogólna charakterystyka dokumentów Magisterium Kościola na temat wy- chowania seksualnego......... 64 1. Dokumenty poświęcone wychowaniu chrześcijańskiemu w ogólności. .....64 2. Dokumenty poświęcone wychowaniu seksualnem .......................73 Halina Pabiasz IV. źródla powstania chrześcijańskiego modelu wychowania seksualnego ..82 1. Prawo natury jako źródło powstania etyki i pedagogiki seksualnej. ........82 2. Prawo Boże pozytywne podstawą chrześcijańskiego modelu wychowania seksualnego... 95 3. Prawo Ewangeliczne źródłem powstania chrześcijańskiej etyki 1 pedagogiki seksualnej........106 Halina Pabiasz V. Wychowanie seksualne jako uświadomienie płciowe .......... ..118 1. Chrześcijańska wizja ludzkiej płciowości ...............................118 2. Prawda o skażeniu ludzkiej natury i o nadprzyrodzonym powolaniu człowieka....125 3. Religijna, moralna i społeczna ranga życia seksualnego.. .................131 4. Moralna ocena wzorców zachowań seksualnych jako przedmiot uświadomienia seksualnego...137 Wladyslaw Pabiasz VI. Etyczne i pedagogiczne problemy dewiacji seksualnych. ..........146 1.Istota przyczyny perwersji seksualnych..................146 2. Skłonności i pożądliwości przyczyną dewiacji seksualnych. Kwalifikacja moralna dewiacji....157 3. Pedagogika chrześcijańska wobee dewiacji seksualnych. ...................170. Halina Pabiasz VII. Wychowanie seksualne jako ksztaltowanie cnoty czystości seksualnej w kontekście wychowania moralnego ............179 1. Wychowanie moralne perspektywą wychowania seksualnego. .......179 2. Chrześcjańska! koncepcja cnoty moralnej.....190 3. Cnota czystości seksualnej jako cel wychowania seksualnego. ........198 Halina Pabiasz VIII. Wychowanie seksualne jako przygotowanie do dojrzalej milości malżeńskiej i do odpowiedzialnego rodzicielstwa .................211 1. Cechy i wymogi milości malżeńskiej perspektywą wychowania seksualnego...211 2. Odpowiedzialne rodzicielstwo celem wychowania seksualnego ...........219 Halina Pabiasz IX. Organizacja wychowania seksualnego w naświetleniu Urzędu Nauczycielskiego Kościola......230 1. Podmioty odpowiedzialne za chrześcijańskie wychowanie seksualne ......230. 2. Zasady, metody i środki wychowania seksualnego.. ....................243 Halina Pabiasz Zakończenie...............................263 Literatura wykorzystana......265 Summary......................275 La Conclusion..........277
Książka "Podstawy chrześcijańskiej etyki i pedagogiki seksualnej" - Halina Pabiasz, Władysław Pabiasz - oprawa miękka - Wydawnictwo WSP. Książka posiada 278 stron i została wydana w 2000 r.