Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym. Tradycja i zmiana
Jolanta Nocoń
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 280 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788373953321 |
ISBN: | 978-83-7395-332-1 |
Data: | 2009-07-01 |
Opis książki:
W książce opisany został model podręcznika szkolnego, m.in. takie zagadnienia, jak: segmenty tekstu i ich funkcje, sposoby prezentacji wiedzy, styl językowy wypowiedzi, modele interakcji nadawczo-odbiorczej, wizualizacja przekazu edukacyjnego. Przedmiotem badań były podręczniki wydane po 1998 roku. Problem ujęty został nie tylko statycznie (opis abstrakcyjnego wzorca gatunkowego współczesnego podręcznika), ale przede wszystkim dynamicznie – pokazane zostały główne kierunki przemian, jakim podlega ten gatunek dyskursu dydaktycznego na początku XXI wieku.
Książka adresowana jest do językoznawców, autorów i wydawców podręczników, dydaktyków, nauczycieli, pracowników instytucji zajmujących się oświatą
Książka "Podręcznik szkolny w dyskursie dydaktycznym. Tradycja i zmiana" - Jolanta Nocoń - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Opolskiego. Książka posiada 280 stron i została wydana w 2009 r.