Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wolters Kluwer business |
Rok wyd.: | 2020 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 152 s. |
EAN: | 9788382231724 |
ISBN: | 978-83-8223-172-4 |
Data: | 2020-12-03 |
Opis książki:
Publikacja omawia kwestie podatkowe związane z szeroko pojętym sektorem FMCG (Fast Moving Consumer Goods), oferującym głównie produkty szybkozbywalne, zaspokajające podstawowe potrzeby konsumenta takie jak żywność, napoje, kosmetyki i środki czystości. Ze względu na dynamikę tej branży oraz jej powszechność i różnorodność, w polskim prawie trudno o proste i jednoznaczne regulacje, które pozbawiłyby przedsiębiorców wątpliwości dotyczących zasad opodatkowania w sektorze FMCG.
W książce przedstawiono m.in. kwestie dotyczące:
- opodatkowania handlu FMCG na gruncie VAT,
- opodatkowania handlu e-commerce,
- opodatkowania akcji promocyjnych,
- obciążeń fiskalnych w branży FMCG.
Autorzy analizują, m.in. zmiany wynikające z wprowadzenia:
- opłaty cukrowej,
- opłaty od napojów alkoholowych o pojemności nieprzekraczającej 300 ml - tzw. małpek,
- nowej matrycy stawek VAT,
- wiążących informacji stawkowych (WIS),
- kas rejestrujących on-line,
- e-paragonów.
W opracowaniu zawarto również omówienie praktycznych problemów z ich właściwym przyporządkowaniem na przykładzie case study, z uwzględnieniem rozstrzygnięć Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej i polskich sądów administracyjnych.
Książka "Podatki w branży FMCG i e-commerce" - Sławomir Łuczak (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Wolters Kluwer business. Książka posiada 152 stron i została wydana w 2020 r.