pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Poczucie alienacji a użytkowanie mediów

Autor książki:

Agnieszka Turska-Kawa

Dane szczegółowe:
Wydawca: Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 246 s.
Wymiar: 160x230 mm
EAN: 9788371647109
ISBN: 978-83-7164-710-9
Data: 2012-02-15
Cena wydawcy: 29.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Siła mediów w życiu jednostek oraz możliwość zaspokajania przez nie fundamentalnych potrzeb skłaniają do podjęcia poszukiwań nad związkami pomiędzy poczuciem alienacji a użytkowaniem środków masowego przekazu, czemu poświęcono niniejszą książkę. Poszukiwania ukierunkowane zostały na określenie roli, jaką pełnią media w życiu jednostek miejsce w zaspokajaniu potrzeb tych osób. Interesujące wydaje się na ile media zastępują osobom wyalienowanym aktywność rzeczywistą i kontakt interpersonalny, efektywnie zaspokajając fundamentalne potrzeby, a na ile ich rola jest znacząca w życiu osób zaangażowanych społecznie, silnych wewnętrznie i odczuwających wsparcie. Ponadto, w badaniach określono sposoby użytkowania mediów przez te jednostki, penetrując empirycznie płaszczyzny takie jak zaufanie do mediów, częstotliwość i czas ich użytkowania, alternatywne dla mediów źródła zaspokajania potrzeb oraz preferowaną przez odbiorców tematykę przekazów. Intencją autorki w procesie projektowania prezentowanych badań było nie tylko określenie roli, jaką media pełnią w życiu jednostek z różnym poziomem poczucia alienacji, ale, idąc dalej, refleksja nad ich funkcją w kontekście procesów budowania społeczeństwa obywatelskiego w Polsce. Zastanawiające jest, na ile media masowe wspierają te procesy, dostarczając pozytywnych wzorców i koordynując moc obywatelską, a na ile je spowalniają, demobilizując ludzi do aktywności w płaszczyźnie społeczno-politycznej. Czy media są elementem spajającym kapitał społeczny, czy może swoistym hamulcem, który bynajmniej nie uczy zaufania do drugiego człowieka?

Książka "Poczucie alienacji a użytkowanie mediów" - Agnieszka Turska-Kawa - oprawa miękka - Wydawnictwo Naukowe ŚLĄSK. Książka posiada 246 stron i została wydana w 2011 r.