Płeć kulturowa nauczycieli. Funkcjonowanie w roli zawodowej
Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2007 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 192 s. |
Wymiar: | 167X240 mm |
EAN: | 9788373088443 |
ISBN: | 978-83-7308-844-3 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Tematem książki jest płeć kulturowa nauczycieli. Zainteresowanie polskiej pedagogiki perspektywą gender w edukacji ma krótką historię. Pojawiło się w raz z rozwojem studiów krytycznych nad edukacją. Dzięki nim płeć społeczno-kulturowa stała się "widzialna”, jako źródło generowania różnic, nierówności i barier rozwojowych. Tym samym materia edukacji przestała być oczywista i jednoznaczna. Stała się tekstem kultury...
Książka składa się z trzech rozdziałów i ma formę raportu z badań. W pierwszym rozdziale zaprezentowano postawy teoretyczne badań, a więc analizy dotyczące płci kulturowej, roli zawodowej nauczyciela, poczucia własnej skuteczności i strategii wychowawczych nauczycieli. W drugim rozdziale szczegółowo odtworzono proces i etapy konstruowania autorskich narzędzi badawczych, ich standaryzacji i normalizacji. W rozdziale trzecim zamieszczono analizę i interpretację wyników badań, dzieląc go na tyle części, ile było szczegółowych programów badawczych. Fakt, że prezentowana książka jest raportem z badań empirycznych, weryfikujące konkretne teorie, lokuje ją w dyskursie naukowym współczesnej pedagogiki.
Książka "Płeć kulturowa nauczycieli. Funkcjonowanie w roli zawodowej" - Mariola Chomczyńska-Rubacha, Krzysztof Rubacha - oprawa twarda - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 192 stron i została wydana w 2007 r. Cena 12.82 zł. Zapraszamy na zakupy!
Spis treści:
Rozdział I
Podstawy teoretyczne
Rola nauczyciela
Teoria rozwoju roli płciowej
Poczucie własnej skuteczności
Strategie wychowawcze
Rozdział II
Metoda
Pomiar stanu rozwoju ról płciowych nauczycieli
Pomiar pełnienia roli nauczyciela
Pomiar poczucia własnej skuteczności
Pomiar strategii wychowawczych
Rozdział III
Wyniki
Badanie 1. Poczucie własnej skuteczności nauczycieli o zróżnicowanych stadiach rozwoju roli płciowej
Badanie 2. Strategie wychowawcze nauczycieli o różnych stadiach rozwoju roli płciowej
Badanie 3. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych w różnych stadiach rozwoju roli płciowej
Badanie 4. Pełnienie roli nauczyciela przez badanych prezentujących zróżnicowane strategie wychowawcze
Badanie 5. Role płciowe, poczucie skuteczności i strategie wychowawcze jako determinanty pełnienia roli nauczyciela
Zakończenie
Literatura