pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Wyprzedaż na koniec roku
Tytuł książki:

Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji. Zamierzenia - wybory - realia

Autor książki:

Ryszard Parzęcki

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytet Mikołaja Kopernika
Oprawa: miękka
Ilość stron: 261 s.
EAN: 9788323116806
ISBN: 83-231-1680-6
Data:2001-01-28
pozycja niedostępna

Opis książki:

Nowe wydanie książki Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji. Zamierzenia - Wybory - Realia zostało w znacznym stopniu rozszerzone i uaktualnione. Dokonując zmian pragnęliśmy, by obecne wydanie stało się doskonalszym narzędziem dydaktycznym. Naszym celem było dostarczenie czytelnikom pełnego przeglądu wiedzy o budowaniu planów edukacyjnych i zawodowych młodych ludzi oraz ukazanie ilościowo-jakościowego stanu i procesu przygotowania młodzieży do podejmowania decyzji życiowych w kolejnych stadiach kształtowania kariery zawodowej. Najistotniejsze innowacje wprowadzone w rozdziale pierwszym polegają na dostarczeniu czytelnikom pełnego, a zarazem zrozumiałego przeglądu wiedzy o teoretycznych podstawach tworzenia perspektywicznych planów młodzieży, a mianowicie: dotychczasowe cztery podrozdziały zostały rozszerzone, a piąty, szósty i siódmy - dodane; stanowią one integralną część głównego tematu tej książki.

Książka "Plany edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji. Zamierzenia - wybory - realia" - Ryszard Parzęcki - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika.

Spis treści:

Wstęp; Teoretyczne założenia planowania kariery edukacyjno-zawodowej młodzieży: Działanie planowe w życiu młodego człowieka * Zmiana i rozwój w kształtowaniu kariery życiowej * Informacja w procesie podejmowania decyzji zawodowej w planowaniu kariery * Komputerowe wspomaganie osób stojących przed życiowymi wyborami * Wiedza zawodoznawcza podstawą budowania przez młodzież planów edukacyjnych i zawodowych * Zmiana zawodu jako problem filozoficzny i psychologiczno-pedagogiczny w kształtowaniu planów życiowych człowieka * Odpowiedzialność, wolność i świadomość wyboru zawodu w procesie podejmowania decyzji; Podstawy metodologiczne problematyki badawczej: Założenia, cele i problemy badawcze * Zjawiska objęte badaniami * Techniki i narzędzia badawcze * Dobór badanej populacji i organizacja badań; Plany edukacyjno-zawodowe uczniów klas ósmych: Tworzenie planu edukacyjno-zawodowego na etapie szkoły podstawowej * Cechy jakościowe planów formułowanych przez młodzież kończącą szkołę podstawową * Czynniki podmiotowe wspomagające proces kształtowania planów * Poziom działań poradniczych a cechy jakościowe planów: Kariera edukacyjno-zawodowa młodzieży szkół ponadpodstawowych a kierunki ich zamierzeń życiowych: Powodzenie i niepowodzenia na progu edukacyjnym * Stosunek młodzieży do kariery * Zmiany w planach młodzieży * Zamierzenia życiowe młodzieży; Decyzje edukacyjno-zawodowe młodzieży w stadium eksploracji: Wybory zawodowe i edukacyjne młodzieży w końcowym okresie dorastania * Decyzja zawodowa w stymulowaniu jakości planu * Działania poradnictwa zawodowego w kontekście podejmowanych decyzji; Zasoby informacji uczniów wspomagające ich rozwój zawodowy: Warunki skuteczności przygotowania jednostki do wyboru zawodu i kierunku kształcenia * Udostępnianie informacji uczniom szkół podstawowych i liceów ogólnokształcących * Informacja w pracy z młodzieżą szkół zawodowych * Poradnictwo zawodowe indywidualne wobec uczniów szkół ogólnokształcących i zawodowych; Zakończenie; Bibliografia; Educational and yocational plans of young people in the phase of exploration. Intentions - Choices - Reality. Summary