Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Papieska Akademia Teologiczna |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 415 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788389017963 |
ISBN: | 83-89017-96-2 |
Data: | 2001-02-02 |
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Zasadnicze treści książki starają się odpowiedzieć na ważne pytania: czy Biblia była fundamentem i duszą nauczania katechetycznego, czy i w jaki sposób przezwyciężono w polskiej katechezie metodę cytatów uzasadniających. – (z Przedmowy)
Książka "Pismo Święte w polskiej katechezie posoborowej" - s. Anna E. Klich OSU - oprawa miękka - Wydawnictwo Papieska Akademia Teologiczna.
Spis treści:
I. Przemiana sposobu wykorzystania Biblii w chrześcijańskim nauczaniu według Vaticanum II
1.1. Służebna rola Pisma Świętego w katechezie przedsoborowej
1.2. Przezwyciężenie tradycyjnej metodologii korzystania z Biblii
1.3. Posoborowe dokumenty Kościoła o roli Biblii w katechezie
1.4. Recepcja Vaticanum II w polskiej katechetyce
II. Otwieranie Pisma Świętego katechizowanym
2.1. Samodzielna katecheza biblijna owocem Soboru Watykańskiego II
2.2. Konieczność wykorzystania zasad interpretacji w samodzielnej katechezie biblijnej
III. Przystosowanie tekstów biblijnych do rozwoju intelektu-alnego dzieci i młodzieży
3.1. Dokumenty Kościoła o konieczności uwzględniania rozwoju intelektualnego katechizowanych
3.2. Etapy rozwoju umysłowego dzieci i młodzieży
3.3. Dawne sposoby doboru tekstów biblijnych
3.4. Współczesne sposoby doboru tekstów biblijnych w katechezie
3.5. Stosowanie zasady doboru tekstów biblijnych w podręcznikach metodycznych
IV. Otwieranie uczniów na orędzie biblijne
4.1. Nauka Kościoła o znajomości psychiki katechizowanych
4.2. Zagadnienie przedrozumienia treści biblijnych
4.3. Zasada aktualizacji orędzia biblijnego
4.4. Znaczenie aktualizacji orędzia Biblii w procesie dojrzewania religijnego
4.5. Budzenie zapotrzebowania młodzieży na tematy biblino-religijne
4.6. Język przekazu treści biblijnych
V. Sposoby przekazu treści biblijnych w jednostce katechetycznej
5.1. Dokumenty Kościoła o sposobach przekazu treści biblijnych
5.2. Opowiadanie Biblii
5.3. Praca z tekstem biblijnym
5.4. Katechetyczna medytacja biblijna
5.5. Katechetyczne celebracje słowa Bożego
5.6. Memoryzacja tekstów biblijnych
5.7. Inscenizacje biblijne
5.8. Metoda trybunału na kanwie tekstów biblijnych
5.9. Katecheza z obrazem o treści biblijnej
1.1. Służebna rola Pisma Świętego w katechezie przedsoborowej
1.2. Przezwyciężenie tradycyjnej metodologii korzystania z Biblii
1.3. Posoborowe dokumenty Kościoła o roli Biblii w katechezie
1.4. Recepcja Vaticanum II w polskiej katechetyce
II. Otwieranie Pisma Świętego katechizowanym
2.1. Samodzielna katecheza biblijna owocem Soboru Watykańskiego II
2.2. Konieczność wykorzystania zasad interpretacji w samodzielnej katechezie biblijnej
III. Przystosowanie tekstów biblijnych do rozwoju intelektu-alnego dzieci i młodzieży
3.1. Dokumenty Kościoła o konieczności uwzględniania rozwoju intelektualnego katechizowanych
3.2. Etapy rozwoju umysłowego dzieci i młodzieży
3.3. Dawne sposoby doboru tekstów biblijnych
3.4. Współczesne sposoby doboru tekstów biblijnych w katechezie
3.5. Stosowanie zasady doboru tekstów biblijnych w podręcznikach metodycznych
IV. Otwieranie uczniów na orędzie biblijne
4.1. Nauka Kościoła o znajomości psychiki katechizowanych
4.2. Zagadnienie przedrozumienia treści biblijnych
4.3. Zasada aktualizacji orędzia biblijnego
4.4. Znaczenie aktualizacji orędzia Biblii w procesie dojrzewania religijnego
4.5. Budzenie zapotrzebowania młodzieży na tematy biblino-religijne
4.6. Język przekazu treści biblijnych
V. Sposoby przekazu treści biblijnych w jednostce katechetycznej
5.1. Dokumenty Kościoła o sposobach przekazu treści biblijnych
5.2. Opowiadanie Biblii
5.3. Praca z tekstem biblijnym
5.4. Katechetyczna medytacja biblijna
5.5. Katechetyczne celebracje słowa Bożego
5.6. Memoryzacja tekstów biblijnych
5.7. Inscenizacje biblijne
5.8. Metoda trybunału na kanwie tekstów biblijnych
5.9. Katecheza z obrazem o treści biblijnej