Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 324 s. |
Wymiar: | 175x245 mm |
EAN: | 9788322729588 |
ISBN: | 978-83-227-2958-8 |
Data: | 2009-07-22 |
Opis książki:
Prace składające się na niniejszy tom opisują w większości szczegółowe problemy sztuki plakatu w Polsce od jego początków w końcu XIX wieku do połowy wieku XX. W tym czasie grafika plakatowa, również w Polsce, pokonuje kilka etapów przemian, niejednokrotnie dowodzi swojej sprawności jako medium kultury, reklamy i wszelkiego typu propagandy. Plakat zdobywa popularność, przyjmowany jest w końcu XIX wieku z sympatią jako pomysłowe urozmaicenie wspólnej przestrzeni między prasowym inseratem a ulicznymi powierzchniami ogłoszeniowymi i odtąd towarzyszy mu stałe zainteresowanie. Autorzy zebranych w książce tekstów opisują problemy sztuki plakatu z okresu ponad półwiecza, stosując różne perspektywy, od ujęcia większych całości w kontekście zmian społecznego odbioru zjawiska plakatu, po analizę twórczości wybitnych indywidualności grafiki użytkowej (plakat Stefana Norblina po raz pierwszy w historii sztuki zostaje szerzej opracowany w niniejszym tomie).
Książka "Pierwsze półwiecze polskiego plakatu 1900-1950" - Piotr Rudziński (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Uniwersytet Marii Curie - Skłodowskiej. Książka posiada 324 stron i została wydana w 2009 r.