Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | UNIVERSITAS |
Rok wyd.: | 1999 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 356 s. |
Wymiar: | 148x210 mm |
EAN: | 9788370528355 |
ISBN: | 83-7052-835-X |
Data: | 2001-01-09 |
Opis książki:
Czy media elektroniczne generując nowy typ obrazów cyfrowych, wymagają radykalnie nowej estetyki Czym jest sztuka multimedialna i co oferuje odbiorcy W jakim stopniu postepująca komputeryzacja zagraża tożsamości - tak osobowej jak kulturowej Czy wirtualnosć i cybernetyczne przestrzenie zapowiadają stan permanentnej zabawy czy też infantylizację, wiodącą do katastrofy W konferencji zorganizowanej przez Zakład Estetyki UJ wzięli udział estetycy, teoretycy mediów, kulturoznawcy oraz artyści mający do czynienia z problemami multimediów w praktyce. Książka odpowiada na pytania czy nowe media to pretekst do umiarkowanego optymizmu czy estetycznej katastrofy. Autorzy dyskutują tu m.in. o rzeźbiarskich aspektach sztuki multimedialnej, estetyce architektury wobec nowych mediów, estetycznych dylematach filmu i telewizji.
Książka "Piękno w sieci. Estetyka a nowe media" - Krystyna Wilkoszewska (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo UNIVERSITAS. Książka posiada 356 stron i została wydana w 1999 r.