Perspektywy glottodydaktyki i językoznawstwa. Tom jubileuszowy z okazji 70. urodzin Profesora Waldemara Pfeiffera
Kazimiera Myczko, Barbara Skowronek, Władysław Zabrocki
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Naukowe UAM |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 399 s. |
Wymiar: | 175x245 mm |
EAN: | 9788323219323 |
ISBN: | 978-83-232-1932-3 |
Data: | 2009-10-13 |
Opis książki:
Księga Jubileuszowa zawiera 37 artykułów napisanych przez współ-pracowników, przyjaciół i uczniów Profesora. Autorzy w swoich pra-cach proponują różnorodne tematy badawcze z zakresu językoznaw-stwa stosowanego, teorii komunikacji, psycholingwistyki i translatoryki, bliskie także zainteresowaniom Jubilata. Ze względów merytorycznych poszczególne artykuły zostały podzielone przez redaktorów wydania na część wstępną i sześć części/rozdziałów tematycznych, dotyczących różnych aspektów glottodydaktyki.
Prospects for glottodidactics and linguistics. Jubilee volume on the occasion of the 70th anniversary of the birth of Waldemar Pfeiffer
Jubilee volume contains 37 papers written by colleagues, friends and students of Professor Waldemar Pfeiffer on the occasion of his 70th birthday. Papers have been divided into the introductory part and the six topic-based parts concerning various aspects of glottodidactics and linguistics. The first part of the collection is devoted to the person and activities of the Professor. It contains an introduction, scholarly curriculum vitae, publication list and the jubilaei causa laudatio by Heinrich Pfeiffer and Georg Schütte, presenting the work and the scholarly and organizational activities of the celebrator of a jubilee in the field of German philology. In the following six topical blocks the authors present papers from the areas of applied linguistics, theory of communication, psycholinguistics, translation studies and theoretical linguistics.
Książka "Perspektywy glottodydaktyki i językoznawstwa. Tom jubileuszowy z okazji 70. urodzin Profesora Waldemara Pfeiffera" - Kazimiera Myczko, Barbara Skowronek, Władysław Zabrocki - oprawa twarda - Wydawnictwo Naukowe UAM. Książka posiada 399 stron i została wydana w 2008 r.
Spis treści:
Życiorys naukowy
Spis publikacji Profesora Waldemara Pfeiffera
HEINRICH PFEIFFER
Lieber Waldemar!
GEORG SCHUTTE
Einer von 1200 und doch einzigartig - Professor Waldemar Pfeiffer als Stipendiat der Alexander von Humboldt-Stiftung
ASPEKTY LINGWISTYCZNE i PSYCHOLINGWISTYCZNE w GLOTTODYDAKTYCE
ANNA CIEŚLICKA, BREFNI O`RURKE, DAYID SINGLETON
The processing of multi-word units: Evidencefrom readers` eye mavements
MARINA FOSCHI ALBERT
Formale Erkennung der Satzglieder als Strategie des Leseverstehens im universitären DaF-Bereich
ROMUALD GOZDAWA-GOŁĘBIOWSKI
Grammar and formulaicity in foreign language teaching
ANTONI MARKUNAS, DINA EWROKATOWA
Nieskolko soobranienij po intertekstualnosti reklamnych objablenii i jeje uczet w prepodawanii russkowo jazyka kak inostrannowo
CZESŁAWA SCHATTE
Zum Sprichwort-Minimum im Unterricht Deutsch als Fremdsprache
BARBARA SKOWRONEK
Fremdsprachenunterricht als intersemiotische Kommunikation
MARIAN SZCZODROWSKI
Die Aneignung der (Fremd-)Sprache aufder Kommunikations- und Handlungsebene
ELŻBIETA WĄSIK, ZDZISŁAW WĄSIK
Zagadnienie właściwości lingwistycznych człowieka wobec definicji przedmiotu językoznawstwa na potrzeby glottodydaktyki
KONCEPCJE w KSZTAŁCENIU NAUCZYCIELI JĘZYKÓW OBCYCH
CAMILLA BADSTOBNER-KIZIK
Wie Jaś Ługowski in den Jahren 1639-1641 Deutsch lernte. Ein Beitrag zur Methodik des Sprachenlernens im 17
HANNA KOMOROWSKA
European Portfolio for Student Teachers of Languages - nowe narzędzie kształcenia nauczycieli języków obcych
ROMAN LEWICKI
The European cooperation project COALA and its impact on communication and language promotion in training Polish pre-school teachers and their instructors
KAZIMIERA MYCZKO
Curriculare Arbeitenfur den DaF-Unterricht nach der Schulreform in Polen
TERESA SIEK-PISKOZUB, ALEKSANDRA WACH
Teaching English in Poznań schools. Teachers` and learners` perspectives
HALINA STASIAK
Osobowość nauczyciela a jego autorytet
EUGENIUSZ TOMICZEK
Językoznawstwo i glottodydaktyka na wrocławskiej germanistyce: zarys historyczny i perspektywy rozwoju
AUTONOMIA UCZNIA i MEDIA JAKO WYZWANIA WSPÓŁCZESNEJ GLOTTODYDAKTYKI
HEINRICH P. KELZ
Pasaa Jerman. Ein innovatives Projekt zum Deutschunterricht im thailandischen Fernsehen
GRAŻYNA LEWICKA
Motywacja do kreatywnych wykonań kognitywnych uczących się z perspektywy konstruktywistycznej teorii poznania
ANNA MICHOŃSKA-STADNIK
The effect ofinternal manipulation of environment context imagery on vocabulary recali in English
STANISŁAW PUPPEL
The Internet and the Web: a universal tool and a global resourcefor tayloring customizedforeign language leaming toolkits
ALBERT RAASCH
Autonomie im Fremdsprachenunterricht
PERSPEKTYWY TRANSLATORYKI i TŁUMACZENIE w UJĘCIU GLOTTODYDAKTYCZNYM
FRANK G. KÓNIGS
Vom Kopfaufdie Fufle stellen? Vom Sinn und Unsinn des Sprachmittelns im Fremdsprachenunterricht
TERESA TOMASZKIEWICZ
Dokąd zmierza współczesna translatoryka ?
ZDZISŁAW WAWRZYNIAK
Von der konstruktiven Praxis zur kreativen Praxis
JERZY ŻMUDZKI
Intermedialitat in der Translation
KULTURA i KOMUNIKACJA INTERKULTUROWA
CZESŁAW KAROLAK
Żur Zensurgeschichte im Schatten politischer "Religionen". Die Mittel zur Uberwachung und Unterwanderung des kulturellen Lebens in Deutschland im 20 Jahrhundert
JADWIGA KIWERSKA
Uwarunkowania polityki zagranicznej zjednoczonych Niemiec
ALICJA SAKAGUCHI
Komunikacja interkulturowa w życiu gospodarczym w świetle filozofii dialogu Emmanuela Leuinasa
STEPHAN WOLTING
Bildungsdiskussion und humanistische Alternative? Uberlegungen im Anschluss an Hartmut von Hentigs Konzeption einer asthetischen Erziehung durch das Bildungsmedium Theater
PERSPEKTYWY ROZWOJOWE WSPÓŁCZESNEJ LINGWISTYKI
ZOFIA BILUT-HOMPLEWICZ
Problemy, dylematy i perspektywy rozwojowe współczesnej lingwistyki otwartej
LlNUS JUNG
Zum kognitiven Hintergrund in Fachsprachen
RYSZARD LIPCZUK
Słowniki mono- czy bidyrekcjonałne?
PAWEŁ MECNER
Perspektywy gramatyki generatywnej w językoznawstwie polskim
BEATA MIKOŁAJCZYK
Danksagungen in einer wissenschaftlichen Abhandlung im deutsch-polnischen Vergleich
HANS-JORG SCHWENK
Telizitiit und Atelizitat: Aspektsemantik oder Verbsemantik
WŁADYSŁAW ZABROCKI
Językoznawstwo formalne a funkcjonalne: opozycja realna czy fikcyjna