![Pełnomocność ucznia - okładka książki](https://staticl.poczytaj.pl/57000/pelnomocnosc-ucznia-wladyslaw-puslecki,57025-s.jpg)
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 220 s. |
Wymiar: | 145x210 mm |
EAN: | 9788373081659 |
ISBN: | 83-7308-165-8 |
Data: | 2001-02-03 |
Opis książki:
Publikacja posiada dziewięć rozdziałów merytorycznych, z czego sześć pierwszych jest poświęconych teoretycznym oraz praktyczno-pedagogicznym podstawom pełnomocności ucznia, nauczyciela i szkoły. Dwa kolejne rozdziały prezentują procedury pomiaru pełnomocności uczniów oraz wyniki badań stanu pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym. W ostatnim rozdziale Autor przedstawia projekt wielowymiarowej koncepcji zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej, uwzględniającej pełnomocne funkcjonowanie uczniów. Pozycja ta adresowana jest do naukowców zajmujących się dziedziną pedagogiki, studentów kierunków pedagogicznych oraz nauczycieli-praktyków.
Książka "Pełnomocność ucznia" - Władysław Puślecki - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls.
Spis treści:
Pojęcie i rozwój idei pełnomocności
1.1. Transformacji w polskiej sieci pojęć pedagogicznych
1.2. Pojęcie pełnomocności
1.3. Geneza i ewolucja idei pełnomocności
Pełnomocność ucznia w poglądach pedagogicznych Ellen Key
2.1. Uwarunkowania pełnomocności ucznia w poglądach Ellen Key
2.2. Przejawy pełnomocności uczniów w poglądach Ellen Key
Triada pełnomocności ucznia
3.1. Pełnomocność ucznia w szkolnych aktach normatywnych
3.2. Dziedziny pełnomocności ucznia
3.3. Kompetencje ucznia pełnomocnego
Determinanty upełnomocnienia ucznia
4.1. Podstawy i procedury rozwoju pełnomocności ucznia
4.2. Szkolne determinanty pełnomocności ucznia
4.3. Strategie upełnomocnienia uczniów
Pełnomocni nauczyciele – pełnomocna szkoła
5.1. Podmiotowa pełnomocność i jej znaczenie
5.2. Pełnomocność nauczycieli
5.3. Pełnomocna szkoła
Pełnomocność uczestników procesów kształcenia
6.1. Pojęcie i klasyfikacja uczestników procesów kształcenia
6.2. Źródła pełnomocności uczestników procesów kształcenia
6.3. Uwarunkowania pełnomocności uczestników procesów kształcenia
Pomiar stanu pełnomocności uczniów
7.1. Potencjalne dziedziny i kategorie pełnomocności uczniów
7.2. Arkusz obserwacji pełnomocnościowych zachowań uczniów w procesie edukacyjnym
7.3. Kwestionariusz wywiadu z uczniami na temat ich pełnomocności
Stan pełnomocności uczniów w młodszym wieku szkolnym
8.1. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1994
8.2. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania z roku 1999
8.3. Stan pełnomocności uczniów klas trzecich – badania porównawcze
8.4. Stan pełnomocności uczniów zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej – badania z roku 2000
Wartości dodane do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.1. O wartościach dodanych do idei zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.2. Wielowymiarowa koncepcja zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
9.3. Rola ośrodków tematycznych w edukacji całościowej
9.4. Struktura zintegrowanego zajęcia edukacyjnego