Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia. Materiały pokonferencyjne
Dane szczegółowe: | |
Producent: | Uniwersytet Mikołaja Kopernika |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 288 s. |
Data: | 2001-01-28 |
Opis książki:
O potrzebie refleksji o kondycji pedagogiki (Słowo wstępne}, Tadeusz Lewowicki, Aleksander Nalaskowski
Aleksander Nalaskowski, Po co nam obchody tysiąclecia? Słowo na otwarcie obrad
Zbigniew Kwieciński, Miedzy patosem a dekadencją
Zbyszko Melosik, Kultura instant - paradoksy pop-tożsamości
Ryszard Łukaszewicz, Mc Edukacja: od reklamy świata do świata reklamy
Henryka Kwiatkowska, Czas, miejsce, przestrzeń - zaniedbane kategorie pedagogiczne
Bogusław Śliwerski, Pedagogika negatywna
Jerzy Bagrowicz, Inicjacyjno-katechumenalny kształt wychowania jako propozycja na trzecie tysiąclecie
Teresa Hejnicka-Bezwińska, Oświata i pedagogika pomiędzy dwoma kryzysami - problem (z) badany czy zaniechany
Włodzimierz Prokopiuk, Rzecz o paradygmacie humanistycznym w akademickiej edukacji nauczycieli
Józef Półturzycki, Od indoktrynacji do demokratycznej edukacji humanistycznej
Jerzy Niemiec, Wiek XXI - wiek uniwersytetów
Józef Kargul, Problematyka czasu wolnego młodzieży - wątek godny przypomnienia
Wanda Dróżka, Orientacje aksjologiczne i style działania nauczycieli. Miedzy tradycją a nowymi wyzwaniami
Janusz Gnitecki, Pedagogika i edukacja u progu trzeciego tysiąclecia w obliczu przemian globalnych współczesnego świata
Stanisław Juszczyk, Transformująca się rzeczywistość edukacyjna w Polsce u progu XXI wieku
Bronisław Siemieniecki, Pedagogika kognitywistyczna - podstawa edukacji XXI wieku
Maria Cackowska, Cienie i blaski reformy edukacji wczesnoszkolnej
Andrzej Radziewicz-Winnicki, Ekonomiczno-kulturowe i edukacyjne uwarunkowania zmian społecznych w Polsce
Lech Witkowski, O zaniedbaniach kategorialnych i teoretycznych pedagogiki w Polsce
Książka "Pedagogika u progu trzeciego tysiąclecia. Materiały pokonferencyjne" - Aleksander Nalaskowski, Krzysztof Rubacha (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytet Mikołaja Kopernika.