Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
Rok wyd.: | 2009 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 218 s. |
Wymiar: | 160x240 mm |
EAN: | 9788374891929 |
ISBN: | 978-83-7489-192-9 |
Data: | 2009-08-25 |
Opis książki:
Idealne wprowadzenie do specjalistycznego kierunku pedagogiki specjalnej, czyli do pedagogiki osób z trudnościami w uczeniu się. Książka jest podsumowaniem obecnego stanu wiedzy, z opisem dotychczasowych tendencji rozwojowych, określeniem aktualnego poziomu wiedzy i wskazaniem potencjalnych perspektyw. Autorzy przedstawiają i porównują historyczne i aktualne koncepcje dydaktyczne ukierunkowane na nauczanie i wspieranie uczniów przejawiających trudności w uczeniu się. Formułują zasady dydaktyczne, a ich wdrażanie zostało zilustrowane przykładami z lekcji toczących się w szkole specjalnej dla dzieci z trudnościami w uczeniu się oraz w oddziałach integracyjnych. Na zakończenie opisują możliwości wsparcia na płaszczyźnie organizacyjnej i pedagogiczno-konceptualnej. Podręcznik zawiera m.in.: charakterystykę uczniów określanych mianem osób z trudnościami w uczeniu się; próby tworzenia definicji opierające się na różnych perspektywach oglądu problemu; historię powstania i rozwoju specjalizacji pedagogiki specjalnej; bjaśnienie teoretycznych podstaw owej specjalizacji.
Książka "Pedagogika trudności w uczeniu się" - Rolf Werning, Brigit Lutje-Klose - oprawa miękka - Wydawnictwo Gdańskie Psychologiczne. Książka posiada 218 stron i została wydana w 2009 r.