pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. Tom 2. Wokół aktualnych problemów rozwoju szkoły

Dane szczegółowe:
Wydawca: Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 334 s.
Wymiar: 170x240 mm
EAN: 9788380612440
ISBN: 978-83-8061-244-0
Data: 2016-08-03
Cena wydawcy: 30.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Drugi tom publikacji poświęcony współczesnym problemom nauczania i wychowania.

Książka "Pedagogika szkolna, wczesnoszkolna i przedszkolna. Teoria i praktyka. Tom 2. Wokół aktualnych problemów rozwoju szkoły" - Krystyna Chałas, Beata Komorowska, Marta Buk-Cegiełka (red.) - oprawa miękka - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 334 stron i została wydana w 2016 r.

Spis treści:

Wstęp

Część I
SZKOŁA W ZMIENIAJĄCEJ SIĘ RZECZYWISTOŚCI SPOŁECZNO-KULTUROWEJ

Józef KUŹMA, Nauka o szkole. Teorie i wizje przyszłej szkoły

Janusz MIĄSO, Szkoła w przestrzeni nowych mediów, nowego człowieka i nowego społeczeństwa

Aleksandra DZIAK, Kształcenie polonistyczne w środowisku cyfrowym

Monika JUREWICZ, Diagnozowanie możliwości i potrzeb rozwojowych dzieci - nowe perspektywy i ponadczasowe dylematy

Krystyna CHAŁAS, Cierpienie dzieci i młodzieży w świetle szansy integralnego ich rozwoju

Józefa BAŁACHOWICZ, Podmiotowość ucznia i szanse jej rozwoju w edukacji wczesnoszkolnej

Anna JAKUBOWICZ-BRYX, Zdobywanie i budowanie autorytetu przez nauczycieli wczesnej edukacji

Krystyna ŻUCHELKOWSKA, Wypalenie zawodowe u nauczycieli przedszkoli

Elżbieta MAREK, Spełniające się przepowiednie - aktualność poglądów Ryszarda Więckowskiego na temat reformowania edukacji wczesnoszkolnej

Tadeusz BĄK, Michalicka koncepcja wychowania


Część II
WYBRANE PROBLEMY PRAKTYKI SZKOLNEJ

Jolanta ANDRZEJEWSKA, Metoda projektów szansą intensyfikacji uczenia się uczniów z klas I-III

Marta BUK-CEGIEŁKA, Rozwijanie twórczej aktywności dziecka w edukacji wczesnoszkolnej w świetle podstawy programowej

Beata KOMOROWSKA, Bezpieczeństwo dzieci w wieku wczesnoszkolnym w Internecie - w poszukiwaniu skutecznych sposobów oddziaływań wychowawczych

Agnieszka DACKA, Wspieranie autonomii ucznia we wczesnoszkolnym nauczaniu języków obcych

Anna WITKOWSKA-TOMASZEWSKA, Wzorce aktywności poznawczej prezentowane w pakietach edukacyjnych w ujęciu dyskursywnym

Katarzyna WOJCIECHOWSKA, Nauczyciel, przewodnikiem w procesie promowania zdrowia w szkole