
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Format: | epub |
Ilość stron: | 384 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788378501695 |
Data: | 2025-04-04 |
50.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Książka Bogusława Śliwerskiego stanowi kolejne potwierdzenie niezwykle wysokiego statusu tego naukowca we współczesnych naukach o edukacji. Stoi – pod każdym względem – na bardzo wysokim poziomie merytorycznym, posiadając przy tym wszystkie te cechy, które charakteryzują dzieła wybitne: oryginalność idei, swobodę i wartkość narracji, integralność wywodów, odwoływanie się do bogatej i reprezentatywnej literatury przedmiotu, erudycyjność, wreszcie „mądrą metanarracyjność”. […] Jest przy tym dzieło to wspaniałą i udaną próbą potwierdzenia statusu naukowego pedagogiki jako dyscypliny z istoty swojej interdyscyplinarnej, która pozostając na styku idei i rzeczywistości, krystalizuje wiele problemów teoretycznych i społecznych. Jednocześnie podręcznik ten zawiera – bardzo trafną – autorefleksję pedagoga nad tożsamością pedagogiki jako nauki i jako praktyki społecznej, przy jednoznacznym opowiedzeniu się za ideą „kulturowego krytycyzmu” i orientacją na tworzenie „lepszego świata”. To także tożsamość, której integralną częścią jest rezygnacja z jakiegokolwiek autorytaryzmu i orientacja na rozwój podmiotowości młodych ludzi.Z recenzji prof. dr. hab. Zbyszko Melosika
Seria autorskich podręczników akademickich Pedagogika Nauce i Praktyce:
1. Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości
2. Dydaktyka. Podrecznik akademicki
3. Z dziejów teorii i praktyki wychowania. Podrecznik akademicki
E-book „Pedagogika ogólna. Podstawowe prawidłowości” - Wydawca: Oficyna Wydawnicza Impuls. Cena 50.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Wstęp 7
Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie” . . 25
Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu 31
Rozdział 3 Teleologiawy chowania . . . . 67
Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania . . 98
Rozdział 5 Zasady wychowania . 127
Rozdział 6 Wychowanie jako działanie . . 144
Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania . 189
Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie . . 198
Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu syste mowym . . 204
Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza 219
Rozdział 11 Wychowanie jako proces 224
Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia) . 241
Rozdział 13 Wychowanie jako samore alizacja, samowy chowanie . . 257
Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa . . 270
Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja 285
Rozdział 16 Granice wy chowania 301
Rozdział 17 Pseudowy chowanie 313
Zakończenie 335
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski) . .. . 343
Bibliografia . . 356
Indeks rzeczowy . 376
Indeks osób . 380
Rozdział 1 Etymologia pojęcia „wychowanie” . . 25
Rozdział 2 Systematyzo wanie wiedzy o wychowaniu 31
Rozdział 3 Teleologiawy chowania . . . . 67
Rozdział 4 Aksjonormatywny status wychowania . . 98
Rozdział 5 Zasady wychowania . 127
Rozdział 6 Wychowanie jako działanie . . 144
Rozdział 7 Wychowanie jako intersubiektywny efekt jedności działania – doznawania . 189
Rozdział 8 Wychowanie jako spotkanie . . 198
Rozdział 9 Wychowanie w ujęciu syste mowym . . 204
Rozdział 10 Wychowanie jako pielęgnacja, piecza 219
Rozdział 11 Wychowanie jako proces 224
Rozdział 12 Wychowanie jako pomoc (wspieranie, wspomaganie,terapia) . 241
Rozdział 13 Wychowanie jako samore alizacja, samowy chowanie . . 257
Rozdział 14 Wychowanie jako formacja duchowa . . 270
Rozdział 15 Wychowanie jako ideologizacja i indoktrynacja 285
Rozdział 16 Granice wy chowania 301
Rozdział 17 Pseudowy chowanie 313
Zakończenie 335
Wychowanie jako spotkanie. Dodatek metodyczny (Sebastian Ciszewski) . .. . 343
Bibliografia . . 356
Indeks rzeczowy . 376
Indeks osób . 380