pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
E-book:

Pedagogika ogólna a teoria i praktyka dydaktyczna

Dane szczegółowe:
Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ
Format: pdf
Ilość stron: 282 s.
Zabezpieczenie: plik z zabezpieczeniem watermark
EAN: 9788323330790
Data: 2025-03-31
37.80 
pozycja dostępna Wyślemy w czasie: 24 h

Opis e-booka:

e-ISBN: 978-83-233-8696-4
Pedagogika jest nauką zarówno teoretyczną, jak i praktyczną. Poszukiwanie i analizowanie związków pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną pozostaje wciąż aktualnym i nadal niewystarczająco zbadanym zagadnieniem we współczesnej literaturze ogólnopedagogicznej i dydaktycznej. Wydaje się, że obie podstawowe nauki pedagogiczne, którymi są pedagogika ogólna i dydaktyka ogólna, mogą być dla siebie bardziej użyteczne. Podejmowanie prób wiązania tych dyscyplin naukowych w teorii oraz praktyce edukacyjnej może przynosić korzyści poznawcze i praktyczne, z jednej strony skutkować wzbogaceniem wiedzy ogólnopedagogicznej i dydaktycznej, z drugiej natomiast dostarczać konkretnych rozwiązań badaczom pedagogicznym, pedagogom, nauczycielom i wychowawcom.

Inspiracją do stworzenia niniejszego tomu była chęć ukazania teoretycznych i praktycznych powiązań między pedagogiką ogólną a teorią i praktyką dydaktyczną zarówno w sferze możliwości, jak i praktycznych realizacji.

(Ze Wstępu)

E-book „Pedagogika ogólna a teoria i praktyka dydaktyczna” - Wydawca: Uniwersytetu Jagiellońskiego, WUJ. Cena 37.80 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.

Spis treści:

Wstęp 7
Część I. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – rozważania ogólne
Stanisław Palka: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną 11
Urszula Morszczyńska: Normy dydaktyczne w świetle norm pedagogiki ogólnej i wartości 27
Małgorzata Bereźnicka: Miejsce i rola wartości w pedagogice 41
Teresa Giza: Innowacyjność jako kategoria ogólnopedagogiczna i dydaktyczna 55
Ewa Szadzińska: Ogólnopedagogiczny kontekst badań nad praktyką procesu kształcenia 69
Anna Sajdak: Wybrane teorie i praktyki dydaktyki szkoły wyższej. Inspiracje dla pedagogiki ogólnej 83
Katarzyna Bartosik: Kultura pedagogiczna a procesy kształcenia i wychowania 107
Jadwiga Kędzierska: O niektórych przyczynach trudności w upowszechnianiu wiedzy pedagogicznej 121
Część II. Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką dydaktyczną – przykłady i propozycje
Marta Myszkowska-Litwa: Związki pedagogiki ogólnej z teorią i praktyką kształcenia na przykładzie wychowania intelektualnego 131
Jolanta Bonar: Wychowanie do twórczości w ujęciu pedagogiki ogólnej i w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego 143
Irena Stańczak: Pedagogiczna idea podmiotowości i partnerstwa w praktyce kształcenia wczesnoszkolnego 159
Sylwia Grzegorzewska: Dydaktyczne możliwości zastosowania pedagogicznej idei indywidualizacji w edukacji wczesnoszkolnej 173
Agata Kiluk: Pedagogiczna idea innowacyjności w praktyce szkolnej 187
Marta Kowalczuk-Walędziak: Użyteczność wiedzy ogólnopedagogicznej w działalności społeczno-zawodowej pedagogów 203
Bartłomiej Gołek: Miejsce wiedzy ogólnej i wiedzy z pedagogiki ogólnej w systemie wiedzy nauczyciela 221
Danuta Skulicz: Ogólnopedagogiczne inspiracje konstruowania i badania programów kształcenia w szkole wyższej 235
Agnieszka Włoch: Kształcenie i wychowanie teatralne młodzieży w procesie edukacji kulturalnej – założenia ogólnopedagogiczne a praktyka szkolna 245
Bibliografia 265