E-book:
Pedagogika medialna. Wydanie nowe

Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Naukowe PWN |
Format: | epub, mobi |
Ilość stron: | 400 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301219741 |
Data: | 2025-03-26 |
104.00
pozycja dostępna
Wyślemy w czasie: 24 h
×
Opis e-booka:
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy do rąk Czytelników poszerzone i zaktualizowane wydanie podręcznika Pedagogika medialna, uwzględniające postęp, jaki w ostatnim czasie dokonał się w teorii i praktyce tej dyscypliny. W podręczniku zrelacjonowano dokonania pedagogiki kognitywistycznej w sferze rozwiązywania problemów wychowawczych oraz w samym procesie kształcenia. Treść podręcznika została uporządkowana według pięciu filarów pedagogiki medialnej:• procesy zmian społecznych wynikające z oddziaływania mediów na człowieka i społeczeństwo;
• podstawy teoretyczne i praktyka edukacyjna tworzące współczesny kształt pedagogiki medialnej;
• zagrożenia wynikające z kształtowania opinii publicznej i jednostki przez nowe media i opis wynikających z tego skutków zmian kulturowych i społecznych;
• kształcenie z wykorzystaniem mediów – ze szczególnym naciskiem na edukację na odległość oraz działania twórcze i współpracę;
• metodyka kształcenia, w ramach której kładzie się nacisk na umiejętności wykorzystania nowych mediów przez nauczycieli.
Pedagogika medialna zasługuje na miejsce w kanonie literatury pedagogicznej. Z pewnością znajdzie czytelników wśród szerokiej grupy nauczycieli akademickich, studentów kierunków nauczycielskich oraz nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych zainteresowanych nowoczesnymi mediami i metodyką ich wykorzystywania w codziennej praktyce edukacyjnej. Myślę, że sięgną po nią również rodzice w celu poznania wyzwań jakie stają przed współczesną szkołą i ich dziećmi.
Z recenzji prof. dr hab. Stefana M. Kwiatkowskiego
E-book „Pedagogika medialna. Wydanie nowe” - Wydawca: Naukowe PWN. Cena 104.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
Przedmowa 7
Część I. Media a cywilizacja (Bronisław Siemieniecki) 11
Rozdział 1. Komunikacja a społeczeństwo 13
Rozdział 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym 51
Część II. Media w pedagogice 77
Rozdział 1. Przedmiot i zadania mediów w edukacji (Bronisław Siemieniecki) 79
Rozdział 2. Podstawowe koncepcje teoretyczne w pedagogice medialnej (Bronisław Siemieniecki) 105
Rozdział 3. Wychowanie a media (Maciej Tanaś, Bronisław Siemieniecki) 125
Rozdział 4. Media cyfrowe w edukacji a kultura (Stanisław Juszczyk) 141
Rozdział 5. Media a patologie (Bronisław Siemieniecki) 163
Część III. Nowe technologie kształcenia w edukacji medialnej 197
Rozdział 1. Taksonomia zastosowania technologii informacyjnej w edukacji – zarys problemów (Bronisław Siemieniecki) 199
Rozdział 2. Taksonomia wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym (Bronisław Siemieniecki) 209
Rozdział 3. Twórcze aspekty nowych technologii (Dorota Siemieniecka) 215
Rozdział 4. Edukacja na odległość (Stanisław Juszczyk) 251
Rozdział 5. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością e-learningu (Dorota Chudy-Hyski) 287
Część IV. Nauczyciel i metodyka kształcenia w edukacji medialnej (Stanisław Juszczyk) 303
Rozdział 1. Metodyka kształcenia w edukacji medialnej 305
Zakończenie 335
Aneks 337
Bibliografia 351
Indeks nazwisk 381
Indeks rzeczowy 389
O Autorach 397
Część I. Media a cywilizacja (Bronisław Siemieniecki) 11
Rozdział 1. Komunikacja a społeczeństwo 13
Rozdział 2. Media w wymiarze społecznym i indywidualnym 51
Część II. Media w pedagogice 77
Rozdział 1. Przedmiot i zadania mediów w edukacji (Bronisław Siemieniecki) 79
Rozdział 2. Podstawowe koncepcje teoretyczne w pedagogice medialnej (Bronisław Siemieniecki) 105
Rozdział 3. Wychowanie a media (Maciej Tanaś, Bronisław Siemieniecki) 125
Rozdział 4. Media cyfrowe w edukacji a kultura (Stanisław Juszczyk) 141
Rozdział 5. Media a patologie (Bronisław Siemieniecki) 163
Część III. Nowe technologie kształcenia w edukacji medialnej 197
Rozdział 1. Taksonomia zastosowania technologii informacyjnej w edukacji – zarys problemów (Bronisław Siemieniecki) 199
Rozdział 2. Taksonomia wykorzystania sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym (Bronisław Siemieniecki) 209
Rozdział 3. Twórcze aspekty nowych technologii (Dorota Siemieniecka) 215
Rozdział 4. Edukacja na odległość (Stanisław Juszczyk) 251
Rozdział 5. Wprowadzenie do problematyki zarządzania jakością e-learningu (Dorota Chudy-Hyski) 287
Część IV. Nauczyciel i metodyka kształcenia w edukacji medialnej (Stanisław Juszczyk) 303
Rozdział 1. Metodyka kształcenia w edukacji medialnej 305
Zakończenie 335
Aneks 337
Bibliografia 351
Indeks nazwisk 381
Indeks rzeczowy 389
O Autorach 397