
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | PZWL |
Format: | epub |
Ilość stron: | 164 s. |
Zabezpieczenie: | plik z zabezpieczeniem watermark |
EAN: | 9788301238223 |
Data: | 2025-03-20 |
Opis e-booka:
Książka Pedagogika, dydaktyka i promocja zdrowia obejmuje zagadnienia z pedagogiki, dydaktyki i promocji zdrowia, przedstawione w trzech odrębnych rozdziałach. Każda z sekcji głównych jest podzielona na podrozdziały, w których treści merytoryczne nawiązują do kształcenia medycznego i w zakresie nauk o zdrowiu. Publikacja adresowana jest przede wszystkim do studentów wszystkich kierunków studiów medycznych, a także do studentów studiów humanistycznych, uczestników studiów doktoranckich, osób prowadzących działalność dydaktyczno-wychowawczą oraz biorących udział w kształceniu podyplomowym kadr medycznych jako wsparcie merytoryczne doskonalenia umiejętności prowadzenia zajęć dydaktycznych w czasie szkoleń zawodowych i indywidualnego coachingu. Treści zawarte w książce mogą znaleźć zastosowanie w nauczaniu wybranych przedmiotów, takich jak np. pedagogika, pedagogika zdrowia, promocja zdrowia, edukacja terapeutyczna, edukacja zdrowotna, dydaktyka ogólna, dydaktyka medyczna oraz metodyka nauczania pierwszej pomocy.
E-book „Pedagogika, dydaktyka i promocja zdrowia” - Wydawca: PZWL. Cena 84.00 zł. Zapraszamy na zakupy! Zapewniamy szybką realizację zamówienia.
Spis treści:
ROZDZIAŁ I. Pedagogika w systemie nauk 1
1. Geneza, definicja i funkcje pedagogiki 1
2. Podstawowe pojęcia pedagogiki – wychowanie, samowychowanie, kształcenie, samokształcenie, nauczanie, uczenie się 3
3. Działy i subdyscypliny pedagogiki z uwzględnieniem relacji z innymi naukami 11
4. Psychologiczne i filozoficzne koncepcje pedagogiczne 14
5. Cele, metody i zasady wychowania 16
6. Dziedziny nauczania 20
7. Andragogika jako praktyczna subdyscyplina działalności pedagogicznej wobec osób dorosłych 23
8. Pedagogika zdrowia jako fundament teorii wychowania zdrowotnego 26
Pytania sprawdzające do rozdziału I 31
ROZDZIAŁ II. Dydaktyka w systemie nauk 37
1. Geneza, definicja i zadania dydaktyki w aspekcie współczesnej koncepcji kształcenia 37
2. Przedmiot i cele dydaktyki medycznej 41
3. Układy treści kształcenia oraz teorie ich doboru 45
4. Taksonomia i operacjonalizacja celów kształcenia 49
5. Charakterystyka metod kształcenia w kontekście odbiorcy 57
6. Formy organizacyjne kształcenia i środki dydaktyczne 64
7. Kontrola i ocenianie w procesie kształcenia 69
8. System kształcenia zawodowego pracowników medycznych w Polsce 72
9. Rola samokształcenia w doskonaleniu zawodowym pracowników medycznych 77
10. Niepowodzenia dydaktyczne – diagnoza i profilaktyka 79
Pytania sprawdzające do rozdziału II 85
ROZDZIAŁ III. Promocja zdrowia w systemie nauk i ochrony zdrowia 91
1. Geneza i definicje promocji zdrowia 91
2. Charakterystyka współczesnej promocji zdrowia 96
3. Koncepcje zdrowia, choroby i edukacji zdrowotnej 101
4. Determinanty zdrowia 109
5. Zasoby sprzyjające zdrowiu jako kategorii pozytywnej 113
6. Zachowania związane ze zdrowiem – typologia 118
7. Metodyka edukacji zdrowotnej – wybrane zagadnienia 122
8. Edukacja zdrowotna w różnych siedliskach 127
9. Klasyfikacje poziomów profilaktyki chorób i ich znaczenie w edukacji zdrowotnej oraz promocji zdrowia 134
Pytania sprawdzające do rozdziału III 138
Bibliografia 145
Spis rysunków 157
Spis tabel 158
Klucz do pytań sprawdzających 159
Skorowidz 160