Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | WAM |
Rok wyd.: | 2008 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 268 s. |
Wymiar: | 167x240 mm |
EAN: | 9788375051407 |
ISBN: | 978-83-7505-140-7 |
Data: | 2008-12-16 |
Opis książki:
Problematyka antropologiczna i aksjologiczna zawsze stanowi specyficzny rdzeń konstytuujący podstawy oddziaływań wychowawczych, wzajemnie się też z nimi przenikając. (...) Zatem filozofia, formułując swe pryncypia, nie tylko może, ale i powinna służyć pedagogice jako źródło odniesień.
Wychodząc od głównych kategorii filozofii Franza Rosenzweiga, Martina Bubera i Emmanuela Levinasa - totalność, drugi, relacja, mowa, wolność i odpowiedzialność - Jarosław Gara dowodzi, że w naturalny sposób mają one swe odniesienie w kluczowych obszarach oddziaływań wychowawczych. Tym samym kreśli postać "dialogicznej filozofii stosowanej" - pedagogiki dialogu. Jego praca w swych konkluzjach podejmuje dyskusję z propozycjami dwóch polskich myślicieli, Tadeusza Gadacza ("wychowanie do wolności") i Mariana Nowaka ("wychowanie do wartości"), a zaproponowaną koncepcję wychowawczo-edukacyjną można określić mianem "wychowania do wyboru".
Książka "Pedagogiczne implikacje filozofii dialogu" - Jarosław Gara - oprawa miękka - Wydawnictwo WAM. Książka posiada 268 stron i została wydana w 2008 r.