pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu

Autor książki:

Ewa Górniewicz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Adam Marszałek
Rok wyd.: 2011
Oprawa: miękka
Ilość stron: 74 s.
Wymiar: 165x235 mm
EAN: 9788371747991
ISBN: 83-7174-799-3
Data: 2005-03-17
Cena wydawcy: 21.45 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Niniejsza praca jest próbą umiejscowienia w konwencji teoretycznej konkretnego problemu pedagogicznego, a mianowicie specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu u dzieci w młodszym wieku szkolnym. Uzyskanie powodzenia w opanowaniu tych umiejętności uzależnione jest od wielu czynników. W teorii nauczania przyjęto termin "dojrzałość szkolna” na określenie wskaźnika potencjalnych zdolności dziecka koniecznych do uzyskania co najmniej standardowego poziomu wymagań edukacyjnych. Sprostanie obowiązkom szkolnym wymaga więc od ucznia odpowiedniego poziomu umysłowego, fizycznego, emocjonalnego i społecznego. W psychologii rozwojowej opisuje sie przypadki osób rozwijających się nieharmonijnie. Jednakże różnice indywidualne między uczniami są znaczne. Dysharmonie rozwojowe, jak przyspieszanie jednych a opóźnienie innych sfer, a tu parcjalne, fragmentaryczne deficyty, dotyczące kilku bądź jednej funkcji, czy warunki środowiskowe, a tu szczególnie warunki rodzinne bądź jakość procesu kształcenia szkolnego, mogą stanowić obiektywne przeszkody w realizacji tych procesów. W niniejszej pracy zaprezentowano w miarę całościowy opis pedagogicznego postępowania diagnostycznego.

Książka "Pedagogiczna diagnoza specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu" - Ewa Górniewicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Adam Marszałek. Książka posiada 74 stron i została wydana w 2011 r.