Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Grupakulturalna.pl |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 391 s. |
Wymiar: | 150x210 mm |
EAN: | 9788394420260 |
ISBN: | 978-83-9442-026-0 |
Data: | 2016-11-28 |
Opis książki:
Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten "obrazowy" (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka - to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat - takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: "Antropologia / historia kultury", "Teksty kultury" i "Media w kulturze".
Książka "Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych" - oprawa miękka - Wydawnictwo Grupakulturalna.pl. Książka posiada 391 stron i została wydana w 2016 r.