pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych

Dane szczegółowe:
Wydawca: Grupakulturalna.pl
Rok wyd.: 2016
Oprawa: miękka
Ilość stron: 391 s.
Wymiar: 150x210 mm
EAN: 9788394420260
ISBN: 978-83-9442-026-0
Data: 2016-11-28
Cena wydawcy: 38.90 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Spośród wszystkich zwrotów i przełomów humanistyki to właśnie ten "obrazowy" (ikoniczny/wizualny/piktorialny) opisuje się najczęściej we współczesnych badaniach nad kulturą. Na przecięciu podejścia kulturoznawczego i antropologicznego prężnie rozwijają się antropologie: obrazu, wizualności, wizualna, mediów, kultury wizualnej. Proponowana w tomie refleksja w centrum ustawia jednak nie obraz, ale człowieka - to on patrzy i widzi w pewien sposób, uwarunkowany kontekstem kulturowym, historycznym, społecznym i medialnym. Analizie poddane są zarówno praktyki oraz teksty kultury, jak i dyskurs na ich temat - takie ujęcie pozwoliło na uporządkowanie zagadnienia w trzech częściach: "Antropologia / historia kultury", "Teksty kultury" i "Media w kulturze".

Książka "Patrzenie i widzenie w kontekstach kulturoznawczych" - oprawa miękka - Wydawnictwo Grupakulturalna.pl. Książka posiada 391 stron i została wydana w 2016 r.