Osobowość i komunikacja w społeczeństwie transformacji
Leszek Korpowicz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Instytut Kultury, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 192 s. |
Wymiar: | 145x205 mm |
EAN: | 9788385323280 |
ISBN: | 83-85323-28-7 |
Data: | 2004-02-12 |
Opis książki:
Wbrew temu co myślano o postępującym procesie globalizacji kultury, ogólnoświatowym przepływie dóbr, informacji i ludzi świat nie staje się "globalną wioską". Obok tendencji unifikujących z równą siłą do głosu doszły tendencje odwrotne. Sprawiają one, że współczesna kultura staje się raczej organizacją różnorodności niż przejawem technokratycznego ujednolicenia. Prowadzi to nie tyle do zaniku, ile ożywienia tożsamości lokalnych, świadomości znaczenia różnic kulturowych oraz prób pokonania negatywnych konsekwencji rozbicia wyabstrahowanych związków czasu, miejsca i przestrzeni, a przede wszystkim człowieka i tworzonych przez niego wartości.
Książka "Osobowość i komunikacja w społeczeństwie transformacji" - Leszek Korpowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Instytut Kultury, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.
Spis treści:
CZĘŚĆ PIERWSZA
Kultura współczesna, czyli świat, który odbił się od swych granic
Rozdział, l Pomiędzy globalizacją a personalizacją zjawisk
Rozdział 2. Wyzwania okresu transformacji
CZĘŚĆ DRUGA
Przełamywanie teoretycznych wzorców redukcji
Rozdział l. Tradycja psychokulturalizmu
Rozdział 2. Koncepcja dezintegracji pozytywnej
Rozdział 3. W poszukiwaniu metody integralnej
Poza zasadę abstrakcji i podziału
Jedność ale nie jednolitość powiązań
Ku rozumieniu dynamiki przewartościowań
Od reaktywnego do intencjonalnego ujmowania działań ludzkich
CZĘŚĆ TRZECIA
Logotwórcze dynamizmy kultury
Rozdział l. Logos. Ukryte powiązanie znaczeń
Rozdział 2. Poziom "automatyzmu" ról i interpretacji
Rozdział 3. Dramaturgia kulturowych ambiwalencji
Rozdział 4. Potrzeba sensu
Rozdział 5. Horyzonty projektowania siebie
Rozdział 6. Ku doświadczeniu integralnemu
CZĘŚĆ CZWARTA
Komunikacja jako transformacja
Rozdział l. Powierzchniowe i głębokie formy komunikacji
Rozdział 2. Komunikacja dynamizmem stawania się kultur
Zakończenie
Bibliografia
Indeks pojęć