pokaz koszyk
rozwiń menu
tylko:  
Tytuł książki:

Osobowość i komunikacja w społeczeństwie transformacji

Autor książki:

Leszek Korpowicz

Dane szczegółowe:
Wydawca: Instytut Kultury, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego
Oprawa: miękka
Ilość stron: 192 s.
Wymiar: 145x205 mm
EAN: 9788385323280
ISBN: 83-85323-28-7
Data: 2004-02-12
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna

Opis książki:

Wbrew temu co myślano o postępującym procesie globalizacji kultury, ogólnoświatowym przepływie dóbr, informacji i ludzi świat nie staje się "globalną wioską". Obok tendencji unifikujących z równą siłą do głosu doszły tendencje odwrotne. Sprawiają one, że współczesna kultura staje się raczej organizacją różnorodności niż przejawem technokratycznego ujednolicenia. Prowadzi to nie tyle do zaniku, ile ożywienia tożsamości lokalnych, świadomości znaczenia różnic kulturowych oraz prób pokonania negatywnych konsekwencji rozbicia wyabstrahowanych związków czasu, miejsca i przestrzeni, a przede wszystkim człowieka i tworzonych przez niego wartości.

Książka "Osobowość i komunikacja w społeczeństwie transformacji" - Leszek Korpowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Instytut Kultury, Instytut Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego.

Spis treści:

Wstęp
CZĘŚĆ PIERWSZA
Kultura współczesna, czyli świat, który odbił się od swych granic

Rozdział, l Pomiędzy globalizacją a personalizacją zjawisk
Rozdział 2. Wyzwania okresu transformacji

CZĘŚĆ DRUGA
Przełamywanie teoretycznych wzorców redukcji

Rozdział l. Tradycja psychokulturalizmu
Rozdział 2. Koncepcja dezintegracji pozytywnej
Rozdział 3. W poszukiwaniu metody integralnej
Poza zasadę abstrakcji i podziału
Jedność ale nie jednolitość powiązań
Ku rozumieniu dynamiki przewartościowań
Od reaktywnego do intencjonalnego ujmowania działań ludzkich

CZĘŚĆ TRZECIA
Logotwórcze dynamizmy kultury

Rozdział l. Logos. Ukryte powiązanie znaczeń
Rozdział 2. Poziom "automatyzmu" ról i interpretacji
Rozdział 3. Dramaturgia kulturowych ambiwalencji
Rozdział 4. Potrzeba sensu
Rozdział 5. Horyzonty projektowania siebie
Rozdział 6. Ku doświadczeniu integralnemu

CZĘŚĆ CZWARTA
Komunikacja jako transformacja

Rozdział l. Powierzchniowe i głębokie formy komunikacji
Rozdział 2. Komunikacja dynamizmem stawania się kultur

Zakończenie
Bibliografia
Indeks pojęć