Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Towarzystwo Naukowe KUL |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 256 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373060371 |
ISBN: | 83-7306-037-5 |
Data: | 2006-03-09 |
Opis książki:
Psychologia osób wybitnie zdolnych jest dziedziną powoli torującą sobie miejsce wśród wielu różnorodnych specjalności psychologicznych. Prezentowana monografia podejmuje problematykę uczniów, których wybitne zdolności przejawiają się w toku nauki szkolnej. Doświadczenie nauczycieli i psychologów wskazuje na to, że istnieje duża grupa uczniów mających osiągnięcia niższe w stosunku do swoich możliwości intelektualnych, a zarazem są i tacy, którzy osiągają więcej, niż wskazywałyby na to wyniki uzyskiwane przez nich w testach inteligencji. Wybitne osiągnięcia szkolne zależą bowiem nie tylko od poziomu inteligencji, ale również od motywacji, zdolności twórczych oraz innych wymiarów, wśród których autor książki wymienia mądrość, stosunkowo od niedawna będącą przedmiotem zainteresowania psychologii. Wiąże się z nią zdolność dokonywania trudnej oceny siebie i otaczającego świata. O osiągnięciach decydują też wartości, jakie człowiek preferuje, a także cele, które sobie stawia i do których dąży. W pracy zaprezentowano liczne badania prowadzone zarówno w Polsce, jak i w wielu innych krajach. Podjęte przez autora zagadnienie oraz sposób jego opracowania przybliży czytelnikowi problematykę wybitnych zdolności i osiągnięć człowieka.
Książka "Osiągnięcia uczniów zdolnych" - Andrzej E. Sękowski - oprawa miękka - Wydawnictwo Towarzystwo Naukowe KUL.