Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych. Zeszyt 15
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Oficyna Wydawnicza Impuls |
Rok wyd.: | 2011 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 308 s. |
Wymiar: | 160x235 mm |
EAN: | 9788375876857 |
ISBN: | 978-83-7587-685-7 |
Data: | 2011-09-26 |
Opis książki:
Kolejna odsłona zeszytów pedagogicznych Uniwersytetu Śląskiego przynosi rozważania dotyczące metodologii badań w dziedzinach humanistycznych. Publikacja jest rezultatem XXIV Letniej Szkoły Młodych Pedagogów które w dużej mierze oscylowały wokół istniejących ograniczeń i możliwości stosowania jakościowych orientacji badawczych w naukach o wychowaniu. Spotkanie, któremu towarzyszyły wystąpienia wybitnych ludzi filozofii, socjologii i nauk pedagogicznych, zaowocowało opracowaniem mającym odpowiedzieć na aktualne i ważkie pytania o procedury badawcze w dziedzinie pedagogiki. Jak pogodzić swoistość przedmiotu badań z procedurami badawczymi Jakie korzyści i jakie zagrożenia niosą ze sobą kompilacje procedur jakościowych i ilościowych w badaniach pedagogicznych Bogactwo tekstów składających się na publikację pozwala na analizę problemu z wielu odrębnych perspektyw badawczych. Treści ukazują bogactwo sensów i znaczeń zaczerpniętych z wielu nurtów, dzięki czemu problematyka przedstawiona w sposób możliwie szeroki i kompletny. Redaktorzy przyjęli metaforę drogi jako wartości porządkującej kierunek rozważań i dociekań. W związku z układ treści kolejno przechodzi przez kolejne fazy podróży : planowanie, przygotowanie, wyruszenie w podróż, będące odpowiednikiem: pracy nad koncepcją badań, dookreślaniem celu, ustalenia procedur, stawiania hipotez, doboru metody. Zapraszamy do lektury.
Książka "Orientacje jakościowe w badaniach pedagogicznych. Zeszyt 15" - oprawa miękka - Wydawnictwo Oficyna Wydawnicza Impuls. Książka posiada 308 stron i została wydana w 2011 r.