Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Akademickie Żak |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 324 s. |
Wymiar: | 166x235 mm |
EAN: | 9788362015740 |
ISBN: | 978-83-6201-574-0 |
Data: | 2014-06-30 |
Opis książki:
Przemoc, przymus, agresja, nękanie, wykluczanie, mobbing, bullying, prześladowanie, dyskryminacja, opresja to terminy znane nam z rzeczywistości społecznej, niestety także szkolnej. Autorki tej pracy jako specjalistki analizujące społeczność uczniów gimnazjów obiektywnie referują skalę problemu, opierając się na swoich doświadczeniach badawczych.Jak przedstawiają, źródła opresji szkolnej tkwią nie tylko w ?zachowaniach aktorów szkolnej sceny, ale także w centralizmie oświatowym, nadaktywności reorganizacyjnej i hiperlegalizmie. Na poziomie szkoły skutkuje to biurokratyzacją jej działań i brakiem wizji jej rozwoju; brakuje wielkiego celu, który szkoła ma realizować?.
Jak wyjść z trudnej sytuacji? Autorki pracy szukają odpowiedzi w poglądach i przemyśleniach klasyków - Jacka Woronieckiego i Juliusza Payota, stawiając tezę, ?iż sprzyjający grunt dla opresji na różnych poziomach stanowią niedomagania w sprawowaniu władzy i nieuwzględnianie sprawy kształtowania charakteru?.
Książka "Opresja w szkole" - Maria Dąbrowska-Bąk, Katarzyna Pawełek - oprawa miękka - Wydawnictwo Akademickie Żak. Książka posiada 324 stron i została wydana w 2014 r.