Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2003 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 632 s. |
Wymiar: | 176x250 mm |
EAN: | 9788373610354 |
ISBN: | 83-7361-035-9 |
Data: | 2009-09-07 |
Cena wydawcy: 99.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
Coraz szybsze procesory, coraz wydajniejsze karty graficzne -- wszystko to powoduje, że programiści gier komputerowych potrafią kreować własne, wirtualne i trójwymiarowe światy, przyciągające gracza bogactwem szczegółów i drobiazgowym odwzorowaniem rzeczywistości (lub wyobraźni twórcy). Tworzenie tak zaawansowanych i skomplikowanych gier nie byłoby możliwe bez bibliotek graficznych, takich jak Open GL, pozwalających na wyświetlanie trójwymiarowych obiektów przez karty graficzne różnych producentów. Open GL w ogromnym stopniu przyspiesza pracę programisty.Książka omawia użycie Open GL do tworzenia dynamicznych, trójwymiarowych światów gier oraz efektów specjalnych. Przedstawia podstawy tworzenia aplikacji w systemie Windows, teorię grafiki trójwymiarowej, ale główny nacisk kładzie na prezentację funkcjonalności Open GL. Jednak autor nie poprzestał na opisie. Sama biblioteka nie wystarcza do stworzenia gry. Opisane zostały także niezbędne programiście elementy biblioteki Direct X pozwalające na wzbogacenie gry o dźwięk i wygodne sterowanie.
Książka przedstawia:
- Podstawy programowania w Windows, funkcje WGL
- Podstawy teorii grafiki trójwymiarowej
- Maszynę stanów Open GL i podstawowe elementy grafiki
- Przekształcenia układu współrzędnych i macierze Open GL
- Kolory i efekty związane z oświetleniem
- Mapy bitowe i tekstury w Open GL
- Listy wyświetlania i tablice wierzchołków
- Bufory Open GL
- Krzywe, powierzchnie i powierzchnie drugiego stopnia
- Sposoby tworzenia efektów specjalnych
- Interfejs Direct Input
- Wykorzystanie Direct X Audio
- Trójwymiarowe modele postaci
Książka "OpenGL. Programowanie gier" - Kevin Hawkins, Dave Astle - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 632 stron i została wydana w 2003 r.