Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2015 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 544 s. |
Wymiar: | 165x235 mm |
EAN: | 9788328301931 |
ISBN: | 978-83-2830-193-1 |
Data: | 2015-08-24 |
Opis książki:
Open GL na scenę!
Podstawy Open GL, czyli co trzeba wiedzieć, żeby zacząć tworzyć grafikę trójwymiarową przy użyciu tej biblioteki.
Programowanie w Open GL, czyli jakie elementy należy wziąć pod uwagę przy tworzeniu realistycznego obrazu.
Bez matmy ani rusz, czyli jak zaprząc geometrię i arytmetykę do pracy przy scenie.
Darmowa biblioteka Open GL jest świetnym narzędziem do tworzenia grafiki trójwymiarowej na różnych platformach sprzętowych i w różnych systemach operacyjnych. Jej legendarne możliwości, doskonalone od 1992 roku do dziś, znakomicie sprawdzają się na przykład w grach komputerowych. Z kolei otwarty interfejs programistyczny pozwolił na zbudowanie wokół niej mnóstwa narzędzi uzupełniających i rozszerzeń, które przydadzą się każdemu użytkownikowi pragnącemu wykreować swój własny świat w formacie 3D.
Jeśli masz ochotę spróbować sił w programowaniu grafiki i zobaczyć na ekranie to, co na razie pozostaje jedynie w Twojej wyobraźni, ta książka pomoże Ci zrealizować cel. Dowiesz się z niej, jak zbudowana jest biblioteka, jakie zasady rządzą pisaniem programów w Open GL oraz do czego służą obiekty i co możesz z nimi zrobić. Nauczysz się przekształcać scenę, budować modele oświetlenia i obsługiwać tekstury. Poznasz różne rodzaje buforów i zobaczysz, na czym polega antyaliasing. Odkryjesz też, jak przetwarzać geometrię obiektów i jak tworzyć realistyczne cienie. W dodatkach do książki znajdziesz natomiast informacje, które pomogą Ci rozpocząć pracę z tą biblioteką. Poznaj Open GL i zachwyć świat swoimi grafikami!
Co to jest Open GL?
Historia i perspektywy Open GL
Pierwszy program
Rzutowanie i transformacje
Cieniowanie i oświetlenie
Tekstury i antyaliasing
Zaawansowane przekształcanie geometrii
Cienie
Odwzorowanie środowiska i nierówności powierzchni
Rozszerzenia
Macierze i wektory
Język GLSL Wykreuj swój świat z Open GL!
Książka "OpenGL. Podstawy programowania grafiki 3D" - Janusz Ganczarski - oprawa miękka - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 544 stron i została wydana w 2015 r.