OpenGL. Księga eksperta
Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Helion |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 680 s. |
Wymiar: | 174x245 mm |
EAN: | 9788328321076 |
ISBN: | 978-83-2832-107-6 |
Data: | 2016-05-30 |
Opis książki:
Biblioteka Open GL jest potężnym systemem graficznym, doskonałym API do generowania grafiki trójwymiarowej w czasie rzeczywistym. System ten nadaje się znakomicie do wizualizacji wszelkiego rodzaju odwzorowań zjawisk fizycznych czy obiektów technicznych, a także do przedstawiania symulacji ze zmieniającymi się parametrami. Często jest wykorzystywany do pisania gier komputerowych. Daje możliwość tworzenia świetnej grafiki na wiele różnych platform z wykorzystaniem tych samych zestawów instrukcji. Co ważne, Open GL jest całkowicie darmową biblioteką, a dostępność licznych rozszerzeń znakomicie zwiększa wachlarz jej zastosowań.
Niniejsza książka stanowi doskonałe wprowadzenie w tematykę Open GL dla każdego programisty, nawet dla osób niezbyt biegłych w zagadnieniach grafiki komputerowej. Zawiera opis całego głównego API, kluczowych rozszerzeń i wszystkich typów shaderów z uwzględnieniem najnowszych elementów biblioteki. Wyjaśniono tu zasady działania Open GL i opisano zagadnienia potoków graficznych. Stopniowo czytelnik jest zaznajamiany z coraz bardziej złożonymi technikami. W książce znalazły się liczne przykłady kodu działającego na kilku popularnych platformach. Warto podkreślić, że autorzy poza API przedstawili również najlepsze praktyki programistyczne.
W tej książce opisano między innymi:
- podstawy (w tym matematyczne) grafiki 3D czasu rzeczywistego,
- najważniejsze techniki renderowania, przekształcania i teksturowania obiektów,
- shadery i język GLSL (Open GL Shading Language),
- kwestie zarządzania danymi i kontroli dostępu do tych danych,
- techniki budowania większych aplikacji i wdrażania ich na wielu platformach,
- rendering zaawansowany: symulację oświetlenia i efekty artystyczne,
- sposoby poprawiania wydajności, redukcji narzutu CPU i analizy zachowania GPU,
- nowości w Open GL, takie jak kompresja tekstur, rysowanie tekstu, rendering czcionek za pomocą pól odległości, wysokiej jakości filtrowanie - tekstur i użycie Open MP.
Open GL Kreatywnych ogranicza tylko wyobraźnia!
Książka "OpenGL. Księga eksperta" - Graham Sellers, Richard S. Wright, Nicholas Haemel - oprawa twarda - Wydawnictwo Helion. Książka posiada 680 stron i została wydana w 2016 r.