Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej
Alicja Jaskiernia
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | ASPRA-JR |
Rok wyd.: | 2016 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 412 s. |
Wymiar: | 160x240 mm |
EAN: | 9788375456684 |
ISBN: | 978-83-7545-668-4 |
Data: | 2016-03-18 |
Opis książki:
Amerykańskie media wyznaczają kierunki rozwoju, powielane bądź adaptowane, Alicja Jaskiernia we wszystkich systemach medialnych - europejskich, azjatyckich i afrykańskich. Dotyczy to zarówno rozwiązań technologicznych, jak i, co szczególnie istotne, modeli organizacyjnych i biznesowych, regulacji prawnych, kultury, szkoły dziennikarstwa czy wreszcie nawyków odbiorców. Do wszystkich tych aspektów produkcji telewizyjnej autorka się odnosi, wykorzystując dane pochodzące z wiarygodnych źródeł: raportów Federalnej Komisji Komunikacji oraz renomowanych amerykańskich i europejskich ośrodków badawczych. Książka ma wyjątkową wartość informacyjną. Dostarcza kompleksowej wiedzy o amerykańskim systemie audiowizualnym. Z całą pewnością będzie przydatną lekturą dla studentów dziennikarstwa i wszystkich zainteresowanych kierunkiem rozwoju mediów audiowizualnych. Jestem przekonana, że zawarte w niej informacje o produktach dostępnych już polskiemu konsumentowi (CNN, HBO, Netflix) powinny także zaciekawić praktyków - nade wszystko organizatorów rynku audiowizualnego w Polsce. Monografia jest wynikiem rzetelnej kwerendy. W bogatej bibliografii znajdują się publikacje dotyczące mediów amerykańskich, kierunków rozwoju narodowych systemów medialnych, polityki medialnej i zawodu dziennikarza autorstwa uznanych - amerykańskich, europejskich i polskich - medioznawców, politologów i socjologów.
prof. dr hab. Ewa Stasiak-Jazukiewicz
Książka "Od telewizji masowej do Netfliksa. Telewizja w Stanach Zjednoczonych w epoce cyfrowej" - Alicja Jaskiernia - oprawa miękka - Wydawnictwo ASPRA-JR. Książka posiada 412 stron i została wydana w 2016 r.