Tytuł książki:
Od Orfeusza do Studium o Hamlecie. Teatr 13 Rzędów w Opolu (1959-1964)
Autor książki:
Agnieszka Wójtowicz
Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego |
Rok wyd.: | 2004 |
Oprawa: | miękka |
Ilość stron: | 272 s. |
Wymiar: | 168x238 mm |
EAN: | 9788322925713 |
ISBN: | 83-229-2571-9 |
ISSN: | 0239-6661 |
Data: | 2001-01-17 |
Cena wydawcy: 20.00 złpozycja niedostępna
×
Opis książki:
W pierwszej części książki autorka dokładnie omawia i interpretuje dziewięć inscenizacji Jerzego Grotowskiego w Teatrze 13 Rzędów w Opolu oraz stara się ukazać kierunek rozwoju tego teatru. Na drugą część publikacji składają się nieznane dotąd dokumenty, listy, rozmowy z aktorami i pracownikami teatru
Książka "Od Orfeusza do Studium o Hamlecie. Teatr 13 Rzędów w Opolu (1959-1964)" - Agnieszka Wójtowicz - oprawa miękka - Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego. Książka posiada 272 stron i została wydana w 2004 r.
Spis treści:
Od Orfeusza do Studium o Hamlecie
" Jestem komisarz policji Jan Paweł Gawlik". Orfeusz według Jeana Cocteau
"Tekst nuży, jeśli nas nie obchodzą jego idee". Kain według George`a Byrona
" Największy skandal teatralny naszej doby". Misterium Buffo według Włodzimierza Majakowskiego
"... Byliśmy zmuszani do wyingerowania kilku fragmentów pornograficznych". Siakuntala według Kalidasy
"Gra z pamięcią". Dziady według Adama Mickiewicza
" co za ludzie, co za pokolenie...". Kordian według Juliusza Słowackiego
" Tu powinien wkroczyć inspektor BHP". Akropolis według Stanisława Wyspiańskiego
"Proszę pana, czy ten teatr jest jeszcze teatrem?". Tragiczne dzieje doktora Fausta według Christophera Marlowe`a
"I Hamlet został Żydem". Studium o Hamlecie według Williama Szekspira i Stanisława Wyspiańskiego
Dokumenty, listy rozmowy
"Teatr 13 Rzędów jak zwykle eksperymentuje. Flaszen i Grotowski nie dają za wygraną". Teatr 13 Rzędów oczach cenzury
"Tow. Kraśko. Co to jest za teatr w Opolu "13 Rzędów"..."
Dwa listy, jeden dokument
"... a miały to być tymczasowo prymitywne warunki pracy". Listy protestacyjne aktorów
Nie wolno upraszczać historii. Rozmowa z Edwardem Pochroniem, przewodniczącym Domu Związków Twórczych
"Identyfikowałem się z tragicznymi bohaterami". Rozmowa z Kazimierzem Kowalskim, dziennikarzem radiowym i pisarzem
"Prowincjo, jak dzikie wino...".Rozmowa z Adamem Kurczyną, aktorem Teatru 13 Rzędów w latach 1956-1960
Być aktorem Grotowskiego. Rozmowa z Zygmuntem Molikiem, aktorem teatru 13 Rzędów i Teatru-Laboratorium w latach 1956-1984
"Oby ci się, dziecko żyło jakoś w tym sierocińcu". Rozmowa z Ewą Lubowiecką, aktorką Teatru 13 Rzędów w latach 1960-1962
Zupełnie jak u Kurosawy. Rozmowa z Wincentym Maszkowskim, autorem scenografii do Misterium Buffo i kostiumów do Siakuntali
"Strasznie być wariatem w Polsce". Rozmowa z Jerzym Gurawskim, architektem przestrzeni w Teatrze 13 Rzędów
Gajdeburow, Grotowski i Kordian. Rozmowa z Andrzejem Wanatem, krytykiem teatralnym
Wojtuś. Rozmowa z Urszulą Bielską, kierownikiem administracyjnym (z dodatkowymi obowiązkami sekretarki) Teatru 13 Rzędów w latach 1962-1964
Impresario. Rozmowa z Jerzym Filingerem, organizatorem pracy artystycznej w Teatrze 13 Rzędów
" I dystans do tego świata nie pozwalał mi tam zostać". Rozmowa z Maciejem Prusem, aktorem Teatru 13 Rzędów w latach 1962-1963
" Jestem komisarz policji Jan Paweł Gawlik". Orfeusz według Jeana Cocteau
"Tekst nuży, jeśli nas nie obchodzą jego idee". Kain według George`a Byrona
" Największy skandal teatralny naszej doby". Misterium Buffo według Włodzimierza Majakowskiego
"... Byliśmy zmuszani do wyingerowania kilku fragmentów pornograficznych". Siakuntala według Kalidasy
"Gra z pamięcią". Dziady według Adama Mickiewicza
" co za ludzie, co za pokolenie...". Kordian według Juliusza Słowackiego
" Tu powinien wkroczyć inspektor BHP". Akropolis według Stanisława Wyspiańskiego
"Proszę pana, czy ten teatr jest jeszcze teatrem?". Tragiczne dzieje doktora Fausta według Christophera Marlowe`a
"I Hamlet został Żydem". Studium o Hamlecie według Williama Szekspira i Stanisława Wyspiańskiego
Dokumenty, listy rozmowy
"Teatr 13 Rzędów jak zwykle eksperymentuje. Flaszen i Grotowski nie dają za wygraną". Teatr 13 Rzędów oczach cenzury
"Tow. Kraśko. Co to jest za teatr w Opolu "13 Rzędów"..."
Dwa listy, jeden dokument
"... a miały to być tymczasowo prymitywne warunki pracy". Listy protestacyjne aktorów
Nie wolno upraszczać historii. Rozmowa z Edwardem Pochroniem, przewodniczącym Domu Związków Twórczych
"Identyfikowałem się z tragicznymi bohaterami". Rozmowa z Kazimierzem Kowalskim, dziennikarzem radiowym i pisarzem
"Prowincjo, jak dzikie wino...".Rozmowa z Adamem Kurczyną, aktorem Teatru 13 Rzędów w latach 1956-1960
Być aktorem Grotowskiego. Rozmowa z Zygmuntem Molikiem, aktorem teatru 13 Rzędów i Teatru-Laboratorium w latach 1956-1984
"Oby ci się, dziecko żyło jakoś w tym sierocińcu". Rozmowa z Ewą Lubowiecką, aktorką Teatru 13 Rzędów w latach 1960-1962
Zupełnie jak u Kurosawy. Rozmowa z Wincentym Maszkowskim, autorem scenografii do Misterium Buffo i kostiumów do Siakuntali
"Strasznie być wariatem w Polsce". Rozmowa z Jerzym Gurawskim, architektem przestrzeni w Teatrze 13 Rzędów
Gajdeburow, Grotowski i Kordian. Rozmowa z Andrzejem Wanatem, krytykiem teatralnym
Wojtuś. Rozmowa z Urszulą Bielską, kierownikiem administracyjnym (z dodatkowymi obowiązkami sekretarki) Teatru 13 Rzędów w latach 1962-1964
Impresario. Rozmowa z Jerzym Filingerem, organizatorem pracy artystycznej w Teatrze 13 Rzędów
" I dystans do tego świata nie pozwalał mi tam zostać". Rozmowa z Maciejem Prusem, aktorem Teatru 13 Rzędów w latach 1962-1963