Ochrona konsumentów i jej współczesne wyzwania
Małgorzata Ganczar, Elżbieta Sługocka-Krupa
(red.)Dane szczegółowe: | |
Wydawca: | Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL |
Rok wyd.: | 2014 |
Oprawa: | twarda |
Ilość stron: | 398 s. |
Wymiar: | 170x240 mm |
EAN: | 9788377029633 |
ISBN: | 978-83-7702-963-3 |
Data: | 2015-05-12 |
Opis książki:
Książka opisuje problemy ochrony konsumentów we współczesnej rzeczywistości.
Książka "Ochrona konsumentów i jej współczesne wyzwania" - Małgorzata Ganczar, Elżbieta Sługocka-Krupa (red.) - oprawa twarda - Wydawnictwo Katolicki Uniwersytet Lubelski, KUL. Książka posiada 398 stron i została wydana w 2014 r.
Spis treści:
Wykaz skrótów
Wstęp
ROZDZIAŁ I
ROLA INSTYTUCJI RZECZNIKA KONSUMENTÓW W POMOCY PRAWNEJ
Magda Zbrońska
Sprawozdanie z panelu dyskusyjnego "Rola rzeczników konsumentów w ochronie prawnej"
Erwin Kruczoń
Geneza i rozwój ochrony interesów konsumentów w polityce i prawie Unii Europejskiej
Ewa Nowińska
Ochrona konsumentów przed nieuczciwymi działaniami przedsiębiorców
Krzysztof Podgórski
Rola rzecznika konsumentów w systemie ochrony prawnej
ROZDZIAŁ II
PRZEGLĄD INSTRUMENTÓW PRAWNYCH OCHRONY KONSUMENTA
Magda Zbrońska
Sprawozdanie z panelu dyskusyjnego "Ochrona konsumentów i jej współczesne wyzwania"
Volodymyr Kossak
Ochrona praw konsumentów według ustawodawstwa Ukrainy
Jan Olszewski
Nowe instytucje prawa konsumenckiego w zakresie dostępu do informacji
Agnieszka Malarewicz-Jakubów
Możliwości prawne ochrony konsumenta w związku z nadużyciami w reklamie
Katarzyna Araczewska
Zmiany w zakresie pozasądowego rozstrzygania sporów konsumenckich w UE
Ewa Wójtowicz
Prawo konsumenta do odstąpienia od umowy ubezpieczenia na życie w razie braku udzielenia informacji o przysługującym uprawnieniu
Ludwika Mostowicz
Modele rozstrzygania sporów konsumenckich
Maciej Skory
Nowa ustawa o prawach konsumenta i jej wpływ na regulację sprzedaży według kodeksu cywilnego
Marcin Podleś
Roszczenia odszkodowawcze konsumentów w następstwie porozumień ograniczających konkurencję - zagadnienia wybrane
Kamila Lichoń
Ochrona konsumenta w postępowaniu polubownym
Patrycja Glazer
Ochrona praw konsumentów w umowach o świadczenie usług edukacyjnych
ROZDZIAŁ III
OCHRONA KONSUMENTÓW USŁUG SEKTORA ENERGETYCZNEGO
Magda Zbrońska
Sprawozdanie z panelu dyskusyjnego "Ochrona konsumentów na rynku usług energetycznych"
Tomasz Długosz
Ochrona konsumenta w sektorze energetycznym - zagadnienia wybrane
Kamila Sobieraj
System ochrony "odbiorcy wrażliwego" w Polsce jako specjalnego konsumenta na rynku energii elektrycznej i paliw gazowych
Michał Domagała
Odbiorca wrażliwy jako konsument na rynku energii
Łukasz Mroczyński-Szmaj
Uwagi dotyczące zmian legislacyjnych w zakresie ochrony konsumenta w kontekście implementacji dyrektyw III pakietu energetycznego
ROZDZIAŁ IV
OCHRONA KONSUMENTÓW USŁUG SEKTORA FINANSOWEGO
Patryk Ochwat
Sprawozdanie z panelu dyskusyjnego "Ochrona konsumentów na rynku usług finansowych"
Zbigniew Ofiarski
Reklama kredytu konsumenckiego w kontekście ochrony konsumenta
Lesław Góral
Potrzeba określenia na gruncie nauk prawnych pojęcia rynku bankowego w celu wzmocnienia ochrony praw konsumenta
Edyta Rutkowska-Tomaszewska
Ochrona prawna kredytobiorcy-konsumenta w świetle najnowszych projektowanych regulacji prawnych
Elżbieta Sługocka-Krupa
Ochrona konsumentów na rynku usług kredytowych - wybrane problemy
Krzysztof Lehmann
Wybrane aspekty nieprawidłowego wywiązywania się przedsiębiorców z obowiązków informacyjnych w umowie o kredyt konsumencki
ROZDZIAŁ V
OCHRONA KONSUMENTÓW USŁUG SEKTORA TELEKOMUNIKACYJNEGO
Patryk Ochwat
Sprawozdanie z panelu dyskusyjnego "Ochrona konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych"
Paweł Fajgielski
Ochrona konsumentów usług telekomunikacyjnych - zagadnienia wybrane
Wojciech Wytrążek
Obowiązki przedsiębiorców w umowach elektronicznych z konsumentami
Małgorzata Ganczar
Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość w świetle prawa unijnego
Orange Polska
Przenoszenie numerów w telefonii stacjonarnej - problemy, z którymi stykamy się w Orange
Bibliografia